جنایت صهیونیست ها در "هولوکاست سربازان مصری" و ماجرای شیخ سعودی

 جنایت صهیونیست ها در
شنبه 18 تير 1401 - 20:50

"آدام راز" مورخ اسرائیلی که در زمینه کشف غارت املاک اعراب در فاجعه سال ۱۹۴۸ و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی متخصص است، در جدیدترین افشاگری خود از جنایت این رژیم علیه هشتاد سرباز مصری که در جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ به قتل رسیده‌اند، پرده برداشت.

العالم- کشکول

این مورخ اسرائیلی با استناد به اسناد رسمی فاش کرد که سربازان مصری روز دوم جنگ یعنی ششم ژوئن سال ۱۹۶۷ توسط ارتش رژیم صهیونیستی محاصره شده و پس از استفاده از گلوله‌های فسفری، ۲۵ سرباز در نتیجه آتش‌سوزی کشته شدند و دو روز پس از آن نیز ده‌ها سرباز مصری دیگر را کشتند که تعداد کشته‌ها در آن واقعه به ۸۰ نفر رسید.

"آدام راز" مورخ اسرائیلی که در زمینه کشف غارت املاک اعراب در فاجعه سال ۱۹۴۸ و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی متخصص است، افزود: در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ یک گروه از کماندوهای مصری در نزدیکی شهرک "نحشون" در مجاورت خط آتش‌بس سال ۱۹۴۸ هدف حمله قرار گرفت و تلفات و خسارت‌های زیادی به آن وارد شد و پس از اتمام عملیات نظامی، مسئولان این شهرک با کمک ارتش رژیم اشغالگر با استفاده از یک بولدوزر، کشته‌های مصری را در یک گور جمعی دفن کردند.

این فاجعه به اینجا ختم نشد بلکه رژیم جنایتکار در تلاش برای مخفی نگه داشتن این جنایت، به ساکنان شهرک نحشون توصیه کرد در اراضی این گورستان درختان بادام بکارند و پس از آن نیز مناطق توریستی در آنجا ایجاد شده است.

در مقابل، "عبدالقادر یاسین" مورخ فلسطینی معتقد است "احتمال دارد که آنها را کشته و سپس به منطقه لاترون بردند؛ زیرا در سال ۱۹۶۷ هیچ مصری در آن منطقه نبود بلکه در سال ۱۹۴۸ در آنجا حضور داشتند و آن هم زمانی بود که ارتش مصر وارد رفح شد و در آنجا دو شاخه شدند؛ شاخه‌ای که ساحل را در دست گرفت، و شاخه دیگر رفح، بئرالسبع، بیت لحم، الخلیل و القدس را". یاسین احتمال داده که اسرائیلی‌ها اجساد کشته‌شدگان را از سینا یا نوار غزه به لاترون منتقل کردند؛ زیرا این منطقه با مصری‌ها فاصله زیادی داشت.

تلاش اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر جنایت "هولوکاست مصری" با گذشت بیش از ۴ دهه از امضای "پیمان صلح" با مصر، موید ماهیت این رژیم خائن و بی‌توجهی آن به ارزش‌های انسانی و توافقنامه‌ها و پیمان‌هایی است که آن را امضا می‌کند، از سوی دیگر در حالی‌که مصر اجساد سربازان اسرائیلی در مصر را بازگرداند ولی این رژیم پیکرهای شهدای مصری را به خانواده‌های‌شان تحویل نداده است.

این جنایت فجیع صهیونیست‌ها علیه ۸۰ سرباز مصری، این واقعیت را نیز مورد تأیید قرار می‌دهد که احتمالا گورهای دسته‌جمعی دیگری که مشتمل بر اجساد سربازان مصری و دیگر کشورهای عربی باشد، وجود دارد که اسرائیل بعد از به قتل رساندن آنها با استفاده از راهکارهای وحشیانه، محل دفن‌شان را مخفی کرده است.

امید است شیخ سعودی محمد العیسی، از اعضای شورای علمای ارشد در عربستان و نیز دبیرکل انجمن جهانی مسلمانان، احساسات انسانی خود را پنهان نکند و با خانواده‌های قربانیان "هولوکاست مصری" نیز همدردی کرده و به مکان "هولوکاست" برود و در آنجا نماز بگذارد؛ همانگونه که شاهد اعمال اینچنینی او با قربانیان هولوکاست در جریان سفرش به لهستان و حضورش در اردوگاه "آشویتس" بودیم.

العیسی، که به مواضعش در حمایت از عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی معروف است، یکی از بانیان ایده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و پیشتر نیز مقاومت فلسطین در برابر این رژیم را خشونتی غیرقانونی خوانده بود.

وی سال گذشته همزمان با مراسم سالگرد موسوم به "هولوکاست"، از به اصطلاح "اردوگاه کشتار جمعی یهودیان - آشویتس" در لهستان دیدن کرد.

این خوش خدمتی وی، تقدیر رژیم صهیونیستی را برانگیخت طوری که حساب کاربری وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، ویدیویی را منتشر کرد که در آن، شیخ محمد العیسی به همراه جمعی از روحانیون هم مسلک وی را نشان می داد که در اردوگاه آشویتس حضور یافته و دعا می کنند. در این حساب کاربری عنوان شده که حدود 1.1 میلیون نفر که اغلب از یهودیان بودند، در این اردوگاه کشته شده اند.

پربیننده ترین خبرها