چین: باید به حاکمیت سوریه احترام بگذاریم

چین: باید به حاکمیت سوریه احترام بگذاریم
يکشنبه 19 تير 1401 - 08:56

نماینده دائم چین در سازمان ملل، بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه تاکید کرد و خواستار پایان دادن به مکانیسم ارسال کمک‌های فرامرزی به این کشور شد.

العالم - سوریه

سانا -- ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل درباره رای‌گیری پیش‌نویس قطعنامه‌های تمدید مکانیسم ارسال کمک‌های فرامرزی به سوریه گفت: شورای امنیت باید هرچه سریع‌تر یک جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به این مکانیسم ارائه دهد و ما باید به حاکمیت سوریه احترام بگذاریم و کمک‌رسانی از طریق سوریه باید تبدیل به یک برنامه زمان‌بندی از طریق کانال اصلی کمک‌های بشردوستانه مشخص شود."

وی با تاکید بر اینکه مکانیسم ارسال کمک‌های فرامرزی یک روند موقت براساس شرایط خاص در سوریه است، بر موضع حمایتی چین برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه از طریق سازمان ملل و جامعه بین المللی مطابق با اصول انسانی و بی‌طرفانه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که کشورش انواع مختلفی از کمک‌ها را از طریق کانال‌های مختلف به سوریه ارائه می‌کند.

مکانیسم انتقال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق گذرگاه باب الهوی در مرز با ترکیه بدون هماهنگی با مقامات سوری است. این مکانیسم امروز ۱۰ ژوئیه منقضی می‌شود. کشورهای غربی خواستار ادامه این مکانیسم هستند، در حالی که روسیه خواهان انتقال کمک‌ها به سوریه از طریق قلمرو تحت کنترل دولت دمشق است.

پربیننده ترین خبرها