گزافه گویی جدید لاپید علیه ایران/ پرواز هواپیمای بایدن از اراضی‌اشغالی به عربستان

گزافه گویی جدید لاپید علیه ایران/ پرواز هواپیمای بایدن از اراضی‌اشغالی به عربستان
يکشنبه 19 تير 1401 - 13:47

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه بر لزوم بازگشت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، ظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه این رژیم به نسخه‌پیچی علیه ایران پرداخت.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این جلسه گفت: «تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باید بازگردد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: «اسرائیل آزادی کامل اقدام دیپلماتیک و عملیاتی خود را در مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران حفظ می‌کند.»

یائیر لاپید در بخش دیگری از سخنانش به سفر بایدن به منطقه اشاره کرد و افزود: «از اورشلیم هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی پرواز خواهد کرد و او با خود پیام صلح و امید از جانب ما خواهد برد.»

لاپید ادامه داد: «اسرائیل دست خود را به سوی کشورهای منطقه دراز می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا با ما روابط برقرار کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی که روزنامه «واشنگتن پست» به تازگی آن را منتشر کرد، خبر داد که روز جمعه هفته جاری به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد و سپس به عربستان سعودی خواهد رفت.

طبق گزارش‌ها، او در سرزمین‌های اشغالی با یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزیسیون‌ها در اراضی اشغالی دیدار خواهد کرد. بایدن بعد از سفر به کرانه باختری به همراه اعضای شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی) به همراه مصر، عراق و اردن در اجلاس سران شورای همکاری در جده شرکت خواهد کرد.

جو بایدن همچنین قرار است در سخت‌ترین بخش سفر خود که کاخ سفید تلاش کرده آن را پاسخی به دعوت «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه ۸۶ ساله عربستان سعودی جلوه دهد، به ریاض برود.

در این سفر همه نگاه‌ها به دیدار وی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و حاکم عملی این کشور است که بایدن وعده منزودی کردن حکومت تحت امر او را در پی قتل فجیع «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مخالف سعودی داده بود.

پربیننده ترین خبرها