واکنش صنعا به قصد حماس برای ازسرگیری روابط با سوریه

واکنش صنعا به قصد حماس برای ازسرگیری روابط با سوریه
دوشنبه 20 تير 1401 - 13:56

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله به قصد جنبش فلسطینی حماس برای ازسرگیری روابط با سوریه واکنش نشان داد.

العالم - جهان اسلام

هفتم تیرماه بود که «خلیل الحیه» رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس در‌ گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه الاخبار با تبیین نقش ایران در محور مقاومت، خبر داد این جنبش قصد دارد روابطش با دمشق را از سر بگیرد.

بر اساس گزارش «آناتولی» دیروز (نوزدهم تیر) هشت نفر از علمای وابسته به نهادها و مراکز مختلف از جنبش حماس خواستند در این تصمیم تجدیدنظر کند.

در همین ارتباط «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در توییتر خود نوشت: خوشحالی من از بازگشت روابط میان سوریه و حماس قابل وصف نیست، موضوعی که طولانی شده است.علمایی که این اقدام را محکوم کرده‌اند چرا زمانی که ترکیه روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را از سر گرفت ساکت شدند؟ این نشان می‌دهد آنها طرفدار فتنه هستند و آنچه اسرائیل را آزار می‌دهد آنها را نیز آزار می‌دهد.

وی ساعاتی بعد در توییت دیگری نوشت: انگلیس تنها به اشغال فلسطین و اجرای معاهده بالفور اکتفا نکرد بلکه اطلاعات انگلیس جماعتی اسلامی ساخته که مأموریت آن مقابله با تمام کسانی است که در برابر پروژه صهیونیستی در منطقه مقاومت می‌کنند از چپگراها و ملی‌گراها گرفته تا محور مقاومت. چرا این علما اردوغان را زمانی که از رئیس رژیم صهیونیستی استقبال کرد، محکوم نمی‌کنند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها