جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد

جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
دوشنبه 20 تير 1401 - 13:09

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز صبح برای دومین بار در این هفته به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور سران قوای مقننه و قضاییه تشکیل جلسه داده است.

العالم_ایران

مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش داد؛ در جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه با هدف «پیشرفت اقتصادی عدالت محور» در دستور کار قرار دارد.

براساس این گزارش، در نشست قبلی که رئیس قوه مجریه هم حضور داشت، اعضای مجمع با بررسی پیشنهاد کمیسیون مشترک تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، در موضوع «ایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت‌ها و نرخ ارز و کاهش نرخ تورم به میزان ۷واحد درصد در هر سال از برنامه هفتم توسعه و تک رقمی کردن آن تا پایان برنامه» به جمع بندی رسیدند.

اعضای مجمع همچنین مقرر کردند: «کنترل و مدیریت نقدینگی و ایجاد تناسب در نرخ رشد نقدینگی و رشد ناخالص داخلی طوری که در هر سال دست کم ۲۰درصد از نرخ رشد نقدینگی کاسته شود.»

در موضوع نقدینگی و اعتبارات بانکی، اعضای مجمع تصویب کردند که «جهت‌دهی به نقدینگی و هدایت اعتبارات بانکی به فعالیت‌های مولد و جذابیت‌زدایی از فعالیت‌های غیر مولد با اصلاح نظامات پولی، بانکی و مالی و تجاری» انجام شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها