العالم گزارش می دهد؛

اینگونه الجزایر از استعمار فرانسه خلاص شد

دوشنبه 20 تير 1401 - 16:33

یک پژوهشگر سیاسی گفت: الجزایر از طریق نسل جدید توانسته است از شر میراث استعمار مانند بی سوادی، بی هویتی و تفرقه خلاص شود.

العالم – الجزایر

یاسین مقرانی در گفت و گو با برنامه "المغاربیه" شبکه خبری العالم افزود: الجزایر با اراده مردمی در سال 2019 و با توانمندی ها و ثروت فراوان خود می تواند ریشه های باقی مانده از استعمار فرانسه در جامعه اش را از بین ببرد.

عبدالسلام پاشاغا نماینده پارلمان الجزایر نیز گفت که الجزایر در 60 سال پس از استقلال خود، قدم های زیادی برای زدودن میراث استعماری که در جامعه اش ریشه دوانده بود، برداشته است.

وی افزود: الجزایر برای تقویت هویت ملی قدم های تعیین کننده ای در زمینه های آموزشی، بهداشتی، عربی سازی و استقلال ارتش ملی برداشته است.

عبدالسلام خاطرنشان کرد که رژه نظامی الجزایر در شصتمین سالگرد استقلال بسیار باشکوه و حاوی پیام های متعددی بود که مهمترین آنها این است که ارتش مردمی الجزایر قادر به محافظت از کشور و مرزهای آن است که با خون شهدا ترسیم شده است و اینکه به دوستانش این پیام را رساند که بر اساس موازین بین المللی روابط حسنه ای با همه کشورها دارد.

این نماینده الجزایری گفت: حضور نیروهای فلسطینی در رژه از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که از طریق آن الجزایر تأکید کرد که در زمان شتاب برخی از رژیم های عربی برای عادی سازی، الجزیره در موضعش در زمینه مخالفت با موجودیت رژیم صهیونیستی و یاری آرمان فلسطین راسخ است.

پربیننده ترین خبرها