حماس: زنده سوزاندن نظامیان مصری توسط اسرائیلی‌ها، مصداق سادیسم است

حماس: زنده سوزاندن نظامیان مصری توسط اسرائیلی‌ها، مصداق سادیسم است
سه شنبه 21 تير 1401 - 12:23

حماس در واکنش به درز خبری مبنی بر زنده سوزانده شدن ده‌ها نظامی مصری در جنگ 1967، این را نشان‌دهنده سادیسم ارتش رژیم صهیونیستی دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

«حازم قاسم» سخنگوی حماس به خبر روزنامه «یدیعوت آحارونوت» درباره زنده سوزانده شدن ده‌ها نظامی مصری در جنگ ۱۹۶۷ واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش «الرساله»، وی گفت، افشای جنایت ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ و سوزانده شدن ده‌ها نظامی مصری به صورت زنده زنده، حجم تروریسم و سادیسم حاکم بر رفتار ارتش این رژیم در تمام جنگ‌ها علیه «امت ما» را نشان می‌دهد.

اخیرا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در یک افشاگری نوشت، رژیم صهیونیستی اجساد ۷۰ کماندوی مصری را که به عنوان نیروی پشتیبانی به کمک اردن در جنگ ۱۹۶۷ رفته بودند در مکانی دفن کرده که امروز، پارکینگ خودرو است.

بر اساس این گزارش، این مکان در پارک شهر موسوم به «مینی اسرائیل» در منطقه‌ «اللطرون» قرار دارد، منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنگ مذکور اشغالش کرد و اهالی سه روستای مشهور آن یعنی «عمواس، یالو و مجدل» را آواره کرد.

یدیعوت به نقل از یک نظامی اسرائیلی شرکت‌کننده در جنگ ۱۹۶۷ به عنوان «زئیو بلوخ» نوشت، اجساد ۷۰ نظامی مصری و چه بسا دهها نظامی دیگر در این مکان دفن شد و هیچ کسی از آن اطلاعی نداشت. بلوخ در آن زمان در منطقه مذکور بوده و این راز را ۵۵ سال حفظ کرده است.

وی افزود، اجسادی که آورده و در چاه دفن شدند سربازانی بودند که زنده زنده سوزانده شدند. منطقه پوشیده از خار و علف‌های بلند به ارتفاع یک متر یا یک متر و نیم بود و بسرعت آتش می‌گرفت.

در ادامه این گزارش آمده، ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۵۵ سال راز این گور جمعی را بخوبی مخفی کرد. بلوخ و مانند او نیز با مقامات ارتش همکاری کردند و این راز را افشا نکردند.

جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ که به «النکسه» [شکست] در میان اعراب نیز معروف است منجر به کشته شدن ۱۵ تا ۲۵ هزار عرب شد و از ۵ تا ۱۰ ژوئن به طول انجامید.

از سوی دیگر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب هفته جاری تلفنی صحبت کردند.

از جمله موضوعات مطرح شده در این تماس، خبر مربوط به گور جمعی نظامیان مصری شرکت‌کننده در جنگ ۱۹۶۷ در یک منطقه در اراضی اشغالی بود و السیسی خواستار روشن شدن این مسأله شد.

لاپید هم اعلام کرد به «آوی جیل» منشی نظامی خود دستور داده که درباره این موضوع به صورت کامل تحقیق کند و مقامات مصری را در جریان آن بگذارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها