رسانه صهیونیستی: اعلام شراکت استراتژیک اسرائیل و آمریکا در سفر بایدن به منطقه

رسانه صهیونیستی: اعلام شراکت استراتژیک اسرائیل و آمریکا در سفر بایدن به منطقه
چهارشنبه 22 تير 1401 - 11:01

جو بایدن از 22 تا 25 تیر از سرزمین های اشغالی، کرانه باختری و عربستان سعودی دیدن خواهد کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت شراکت استراتژیک اسرائیل و آمریکا در سفر بایدن به منطقه به طور رسمی اعلام خواهد شد.
به نوشته جروزالم پست، این توافق شامل اعلام موضع مشترک در برابر برنامه هسته‌ای ایران است در حالی که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی می‌گویند آنها «از همه توان ملی» خود استفاده خواهند کرد تا اطمینان یابند ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.
همچنین جو بایدن بر تعهد خود درباره حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی و توانایی دفاع از خود تاکید خواهد کرد.
به نوشته جروزالم ‌پست، بیانیه مشترک سران ایالات متحده و رژیم صهیونیستی می‌گوید که واشینگتن به یادداشت تفاهم ۳۸ میلیارد دلاری ده ساله برای کمک نظامی به اسرائیل پایبند خواهد ماند و آن را اجرا می‌کند.
این گزارش به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست می‌گوید که ایران یکی از اصلی‌ترین موضوعات گفت‌وگو میان مقامات آمریکا و اسرائیل در تمام سطوح خواهد بود، از جمله دیدار و گفت‌وگوی یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بایدن.
این مقام صهیونیست در ادامه اظهارات مضحک خود مدعی شد: «ایران همچنان تعهدات خود را نقض می‌کند و جامعه بین‌المللی را فریب می‌دهد... همکاری قدرتمندی میان رژیم صهیونیستی با دولت بایدن در رابطه با ایران وجود دارد و اسرائیل قدردان این امر است.»
پیش از این نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر منطقه‌ای قریب الوقوع جو بایدن گفته بود مذاکرات با رئیس‌جمهور آمریکا در وهله نخست بر «موضوع ایران» متمرکز خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها