جهاد اسلامی: هدف سفر بایدن ریاض است/ ائتلاف علیه ایران فعلا در کار نیست

جهاد اسلامی: هدف سفر بایدن ریاض است/ ائتلاف علیه ایران فعلا در کار نیست
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 14:41

عضو ارشد جهاد اسلامی گفت هدف اصلی سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، عربستان سعودی است و مابقی دیدارها، حاشیه هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد الهندی» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه را کم اهمیت دانست و گفت این سفر به خاطر عربستان سعودی انجام شده و باقی دیدارها، حاشیه‌ای هستند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، الهندی وقوع اتفاقی جدید در خصوص مسأله فلسطین طی این سفر را بعید دانست و افزود: هیچ موضوع جدیدی در خصوص اعلامیه قدس وجود ندارد؛ این توافق شبیه بمب صوتی است .

این عضو جهاد اسلامی در ادامه به تشکیلات خودگردان نسبت به بازگشت به روند سیاسی هشدار داد و گفت دولت آمریکا به رژیم اسرائیل مال و سلاح و حمایت سیاسی می‌دهد و به رام‌الله تنها کلمات توخالی تحویل خواهد داد.

الهندی درباره طرح موسوم به «ناتوی عربی» هم گفت صحبت از چنین ائتلافی زود است زیرا هر ائتلافی میان کشورها باید چالش‌ها و اهداف مشترک داشته باشد و کشورهای نامزد برای این ائتلاف همچنان در مشخص کردن دشمن، چالش‌ها و اولویت‌ها با هم یکی نیستند.

وی تأکید کرد: آیا مثلا ایران دشمن قطر و عمان است؟ آیا ائتلاف با اسرائیل در مقابله با ایران در راستای منافع امارات و سعودی است؟ آیا کشوری به وزن مصر و منافعش در خدمت به ائتلافی کار می‌کند که دنبال تقویت امنیت اسرائیل و دشمنی با ایران است؟ طرح ناتوی عربی-اسرائیلی در مقابله با ایران هدفی آمریکایی-صهیونیستی است که نیاز به زمان، اعمال فشار و برنامه‌ریزی دارد و صحبت درباره اعلام آن هنوز زود است.

این عضو جهاد اسلامی ادامه داد هدف اصلی سفر بایدن تأمین منابع انرژی برای غرب است و اینکه اعلام کند آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد.

الهندی در خصوص عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی گفت هر چقدر هم که اقدامات در این زمینه محدود باشد اما پیام خطرناکی است که تأثیرات منفی زیادی در سطح جهان اسلام خواهد داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها