ایران و عراق به زودی تفاهم نامه همکاری در حوزه حج امضا می کنند

ایران و عراق به زودی تفاهم نامه همکاری در حوزه حج امضا می کنند
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 18:49

مسئولان بعثه حج ایران و عراق ضمن استقبال از ارتقای روابط، آمادگی خود را برای امضای تفاهم نامه همکاری بین دو کشور اعلام کردند و طرف عراقی نیز اعلام کرد که این تفاهم نامه پس از موسم حج امضا خواهد شد.

العالم_ایران

این توافق در مکه در دیدار شیخ سامی المسعودی رئیس سازمان حج و عمره عراق با عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و رئیس بعثه حج ایران مطرح شد.

در این دیدار، طرفین در خصوص روند اعزام و حضور زائران ایرانی و عراقی در موسم حج امسال تبادل نظر کردند و خواستار تشکیل کارگروه های مشترک برای بررسی سفرهای حج و عمره در آینده شدند.

در این دیدار، دو طرف همکاری و تبادل نظر مسئولان و کارشناسان در خصوص مسائل اقتصادی، اداری و فرهنگی حج را در ارائه خدمات بهتر به زائران، مفید و تأثیرگذار دانستند.

حجت الاسلام علی خیاط معاون بین الملل بعثه رهبری با اشاره به مفاد تفاهم نامه همکاری بین هیات های ایران و عراق اعلام کرد: این تفاهم نامه پس از تکمیل مراحل و اخذ تاییدیه های لازم و پس از موسم حج به امضا می رسد.
حجت الاسلام خیاط افزود: این تفاهم نامه زمینه مناسبی را برای همکاری هیئت های دو کشور در ابعاد مختلف فراهم می کند و ما علاقه مندیم هر چه زودتر این تفاهم نامه را امضا و زمینه های همکاری در حوزه حج را تعریف کنیم.

پربیننده ترین خبرها