مقام یمنی: آزادگان عربستان برای جنگ سرنوشت‌ساز آماده شوند

مقام یمنی: آزادگان عربستان برای جنگ سرنوشت‌ساز آماده شوند
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 21:45

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد که آزادگان شبه‌جزیره عربستان باید متحدالقول شوند؛ زیرا دشمن و سرنوشت، یکی شده‌اند.

العالم - عربستان سعودی

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز پنجشنبه تأکید کرد که آزادگان شبه‌جزیره عربستان باید علیه نظام آل سعود به پا خیزند.

پایگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» به نقل از البخیتی گزارش داد: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که آزادگان شبه‌جزیره عربستان متحدالقول شوند؛ زیرا دشمن و سرنوشت، یکی شده‌اند».

وی همچنین تأکید کرد که «جنگ سرنوشت‌ساز نزدیک بوده و پیروزی هم نزدیک است».

این در حالی است که وزارت کشور سعودی اواخر اسفند گذشته اعلام کرد که ده ها نفر را اعدام کرده است. ریاض ادعا کرد، این افراد به دنبال ناامن کردن و ایجاد فتنه انگیزی و آشوب و هرج و مرج در کشور بودند یا به مناطق درگیری در خارج از کشور رفته بودند یا نقشه‌های داعش و القاعده را پیاده کرده بودند .

وزارت کشور عربستان سعودی همچنین مدعی شد که برخی از این افراد با جنبش الحوثی و گروه‌هایی ضد سعودی در ارتباط بودند و با آنها همکاری اطلاعاتی داشتند.

قرار است جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سفر و نشستی را در ریاض با همپیمانان خود در شورای همکاری خلیج فارس و برخی از سران کشورهای عربی برگزار کند. بایدن نخستین سفر منطقه‌ای خود را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، با ورود به تل آویو کلید زد.

به اعتقاد کارشناسان و ناظران سیاسی، بایدن از این سفر که در سایه جنگ اوکراین صورت می‌گیرد، دو هدف آشکار و روشن را دنبال می‌کند: نخست افزایش تولید نفت و دوم؛ تشویق عربستان سعودی به امضای توافق صلح با رژیم صهیونیستی.

فارس

پربیننده ترین خبرها