مقام اماراتی: در حال اعزام سفیر به تهران هستیم/ ابوظبی پذیرای ایجاد محور علیه هیچ کشوری در منطقه به ویژه ایران نیست

مقام اماراتی: در حال اعزام سفیر به تهران هستیم/ ابوظبی پذیرای ایجاد محور علیه هیچ کشوری در منطقه به ویژه ایران نیست
جمعه 24 تير 1401 - 14:34

وزیر مشاور امارات عربی متحده در امور خارجه با بیان اینکه ابوظبی پذیرای ایجاد محور یا ائتلاف علیه هیچ کشوری در منطقه به ویژه ایران نیست، گفت خواستار بازسازی روابط با تهران هستند.

العالم _ امارات

«انور قرقاش» وزیر مشاور رئیس امارات عربی متحده در امور خارجه امروز (جمعه) گفت درحال انجام فرآیند اعزام سفیر به جمهوری اسلامی ایران هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، قرقاش در اظهاراتی توضیح داد: «گفتگوی ما [با ایران] ادامه دارد. در حال اعزام سفیر به تهران هستیم. همه حوزه‌های بازسازی پل‌های [ارتباطی] ادامه دارد».

وی در واکنش به گزارش‌ها درباره تشکیل ائتلاف ضد ایرانی با حضور ابوظبی، ریاض و تل‌آویو در پی سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: «ابوظبی پذیرای ایجاد محور علیه هیچ کشوری در منطقه به ویژه ایران نیست».

به نوشته رویترز، این مقام اماراتی اظهار داشت: «ما پذیرای هر چیزی هستیم که بدون هدف قرار دادن کشور ثالث از ما محافظت کند. اما ایده رویکرد تقابلی با ایران چیزی نیست که امارات از آن استقبال کند».

قرقاش که در نشست خبری طی سفر به پاریس صحبت می‌کرد، اما در ادامه مدعی شد: «اقدامات ایران در منطقه کمکی به تلاش‌های دیپلماتیک [جهت صلح در منطقه] نمی‌کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها