رسانه آمریکایی: دیدار بایدن با محمد بن سلمان «شرم آور» بود

رسانه آمریکایی: دیدار بایدن با محمد بن سلمان «شرم آور» بود
شنبه 25 تير 1401 - 11:34

تارنمای فاکس نیوز گزارش داد: اولین دیدار جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در شبکه‌های اجتماعی طوفان به پا کرد به طوریکه بایدن با موج انتقادهای گسترده روبرو شد.

العالم_آمریکا

فاکس نیوز عنوان کرد: مدیر اجرایی روزنامه واشنگتن پست اولین دیدار بایدن با محمد بن سلمان را «شرم آور» توصیف کرد و نوشت این دیدار بدتر از دست دادن بود.

این رسانه افزود: احوالپرسی بایدن با ولیعهد عربستان در روز جمعه، توئیتر را از مدیر عامل واشنگتن پست گرفته تا آدام شیف، نماینده مجلس نمایندگان از ایالت کالیفرنیا کالیفرنیا، به شدت عصبانی کرد و آنها از این حرکت شرم آور انتقاد کردند.

بایدن قبلا از محمد بن سلمان خواسته بود به دلیل قتل جمال خاشقچی نویسنده عرب منتقد پاسخگو باشد.

دولت بایدن سال گذشته گزارشی را از طبقه بندی خارج کرد که در آن ولیعهد عربستان به دلیل تایید عملیات دستگیری یا قتل روزنامه نگار و مخالف عرب و از همکاران روزنامه واشنگتن پست مقصر شناخته شد. در نتیجه، بسیاری از حامیان بایدن نگران این بودند که دست دادن با رهبر عربستان سعودی چشم اندازی وحشتناک برای دولت او ترسیم کند.

آدام شیف در توئیتی نوشت: اگر به یادآوری بصری تداوم سلطه نیروهای مستبد کشورهای غنی از نفت بر سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه نیاز داشته باشیم ما امروز به آن دست یافتیم. اولین دیدار بایدن و ولیعهد عربستان بدتر از هزار کلمه بود.

اشلی پارکر خبرنگار روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت: این اولین برخورد به جای دست دادن بود اما بایدن با کسی دیدار کرده که دستور قتل و مثله کردن روزنامه آمریکایی را داده است.

مهدی حسن مجری شبکه ام اس ان بی سی توئیت کرد: در ۶ ماه گذشته بایدن و آمریکا پوتین و روسیه را به خاطر حقوق بشر، جنگ غیرقانونی و استبدادگری مورد انتقاد شدید قرار داده اند . آمریکا اکنون شاهد سیاست دوگانه خارجی آمریکا است که به طور کامل به نمایش گذاشته شده است.

کاخ سفید از شراکت«راهبردی» دولت بایدن با عربستان سعودی دفاع کرده و گفته است که رئیس جمهور خواهان «دستیابی به صلح» با این کشور است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها