هشدار یمنی ها نسبت به نتایج سفر جو بایدن به منطقه

هشدار یمنی ها نسبت به نتایج سفر جو بایدن به منطقه
شنبه 25 تير 1401 - 18:04

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، دولت مورد حمایت انصارالله، ضمن هشدار نسبت به خطر تداوم تجاوزات و محاصره مردم یمن، اعلام کرد: سفر جو بایدن به منطقه در ادامه پروژه آمریکا با هدف برقراری نظم منطقه ای براساس موجودیت رژیم صهیونیستی است .

العالم - یمن

به گزارش پایگاه خبری "المسیره" ، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پروژه آمریکا در منطقه برپایه ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی و جنگ افروزی بین کشورهای اسلامی و معرفی مخالفان این پروژه به عنوان دشمن و نشاندن آنها در جایگاه اسرائیل (دشمن) و بسط عادی سازی روابط با این رژیم برنامه ریزی شده است، امریکا همچنین در پی بسیج بسیاری از رژیم های تابع واشنگتن درمنطقه، برای ترویج این گفتمان و تبدیل آن به گفتمان رایج به قیمت ضایع شدن منافع کشورهای اسلامی و مردم مسلمان است .

وزارت خارجه یمن همچنین افزود: آمریکا مسئول اصلی رنج و محنت مردم و وضعیت جاری در یمن است و تلاشهای نمایشی بایدن در حمایت ازصلح تنها با هدف منفعت طلبی و باجگیری از عربستان سعودی است .

این بیانیه می افزاید: دیگر کسی فریب این سیاست رسوای بایدن را نمی خورد ، زیرا تمام دنیا می دانند که این جنگ همه جانبه علیه یمن نتیجه دشمنی آمریکا و یک جنگ و با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی، نظامی ، رسانه ای و سیاسی واشنگتن است و تجاوز وحشیانه و اعمال جنایتکارانه از جمله محاصره، گرسنگی، کشتار و ویرانی گسترده در یمن، ویژگی های بارز موید آمریکایی بودن این هجمه است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: سخنان بایدن از ارزش ها و حقوق بشر، توهین به احساسات مردم یمن است زیرا که این اظهارات ، هیچ پشتوانه عملی در سیاست های خصمانه آمریکا علیه این مردم به همراه ندارد.

این بیانیه ضمن محکوم کردن سفر بایدن به منطقه و دیگر اقدامات واشنگتن در راستای سلب حقوق ملتهای منطقه و در راس همه ملت مظلوم فلسطین، افزود: دولت آمریکا اعتبار خود را از دست داده است و نمی تواند بیش از این با ارائه اطلاعات نادرست، به فریب و گمراه کردن افکار عمومی ادامه دهد .

وزارت خارجه یمن به ائتلاف آمریکا- عربستان و ادامه تجاوزات و محاصره مردم یمن هشدار داد و خواستار پایان دادن به رویکرد تهاجمی آمریکا و متحدانش علیه یمن شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها