بایدن به دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی و کاهش بحران سوخت

بایدن به دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی و کاهش بحران سوخت
شنبه 25 تير 1401 - 19:34

کارشناسان تاکید می کنند به پیش راندن قطار عادی سازی و کاهش بحران سوخت، مهم ترین هدف سفر بایدن به منطقه است.

العالم _ جهان اسلام

کارشناسان معتقدند گشایش آسمان سعودی به روی رژیم صهیونیستی با نخستین پرواز هوایی مستقیم رئیس جمهور آمریکا از تل آویو به جده، در واقع زمینه سازی برای عادی سازی گسترده روابط بین سعودی و رژیم اشغالگر است.

کارشناسان در همین حال تاکید می کنند اقدام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دراز کردن دست به سوی رهبران رژیم اشغالگر برای صلح، تکرار تاریخ است زیرا یاسر عرفات رئیس پیشین این تشکیلات پیشتر این کار را انجام داده بود هرچند هیچگاه به نتیجه نرسید.

در واقع سخن بایدن درباره گزینه دو کشور هرگز در عمل تحقق نخواهد یافت زیرا همه رهبران اسرائیلی به اتفاق اعلام کرده اند که به کلی با برپایی کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری مخالفند.

به گفته کارشناسان، تنها هدف رئیس جمهور آمریکا از سفر به منطقه، به پیش راندن قطار عادی سازی و نیز تلاش برای کاهش بحران سوخت در آمریکا و کشورهای اروپایی در پی تحریم نفتی روسیه به سبب حمله به اوکراین است.

در همین حال رژیم صهیونیستی با بهره گیری از سفر بایدن به عربستان به هدف مهمی دست یافته است و آن فراهم شدن امکان پرواز از آسمان سعودی به کشورهای عربی برای صادرات کالا به این کشورها است.

پربیننده ترین خبرها