برگزاری جشن عید غدیر در بصره

يکشنبه 26 تير 1401 - 12:16

مردم عراق، عید غدیر، سالروز ولایت  امام علی بن ابی طالب علیه السلام را جشن گرفتند، و جشنواره ای مرکزی در شهر بصره در جنوب عراق برای بزرگداشت این روز و تاکید تجدید عهد و پیمان با ائمه و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله  برگزار شد.

العالمعراق

در جشن عید غدیر، هزاران نفر از مردم شهر بصره در جنوب عراق در جشنواره مرکزی در مرکز این استان ، شرکت کرده و بار دیگر پایبندی خود را به عهد و ولایت و پیروزی اصل آزادی، مقابله با استکبار جهانی و برائت از دشمنان امت اسلامی تکرار کردند.

علا علی اکبر یکی از برگزارکنندگان این جشن گفت: این روز عید همه آزادگان، جشن مجاهدین، عید مقاومت و محور مقاومت است .

فاطمه العبیدی یکی از شرکت کنندگان در این جشنواره نیز گفت : عید غدیر خم یک مناسبت بسیار مهم و یکی از اعیاد خداوند است و همه باید آن را بشناسند و به فرزندان خود بیاموزند که در رکاب امیرالمومنین و حضرت زینب سلام الله علیها قرار بگیرند.

شرکت کنندگان با سردادن شعارهای آزادی خواهی در نفی سلطه نیروهای شیطانی در جهان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی، وفاداری خود را به خدا، رسول خدا، امام علی و ائمه هدی علیهم السلام اعلام کردند.

احمد الحلفی یکی از حاضران در این مراسم گفت: این خاطره بزرگ از این جمع کثیری که اگر بیانگر چیزی باشد حکایت از پایبندی شدید به رویکرد امیرالمؤمنین، آرمان حسینی و مهدویت دارد. علت و نیز رویکرد شهدا و علمایی که زمین را آبیاری کردند و با خون خود عقیده امیرالمؤمنین(ع) را نقل کردند

جشن عید غدیر با سرود و فعالیت های مختلف همراه بود که عظمت این مناسبت و افتخار عراقی ها را به آن نشان می داد.

عید غدیر؛ بزرگ ترین عید مسلمانان است، زیرا امیرالمؤمنین علی علیه السلام پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ولی امر مسلمین شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها