بایدن روایت الجبیر را در مورد طرح پرونده خاشقجی تکذیب کرد+فیلم

يکشنبه 26 تير 1401 - 16:42

رئیس‌جمهور آمریکا صحت اظهارات عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان را در ارتباط با موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی رد کرد.

العالم_عربستان سعودی

بایدن دیروز شنبه پس از بازگشت از سفر خاورمیانه‌ای خود به کاخ سفید، به این سوال که آیا سخنان عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در ارتباط با موضوع قتل جمال خاشقجی درست بود یا نادرست، پاسخ منفی داد.

بایدن پس از دیدار با ولیعهد سعودی در روز جمعه به خبرنگاران گفت: موضوع قتل خاشقجی را در ابتدای جلسه مطرح کردم و توضیح دادم که در آن زمان، در مورد این موضوع چه فکر می کردم و اکنون آن را چگونه می بینم.

بایدن با اشاره به محمد بن سلمان افزود: «ولیعهد سعودی گفت که شخصاً مسئول این قضیه نیست».

بایدن گفت: «من اشاره کردم که او مسئول است و او گفت که شخصاً مسئول آن نیست و اقداماتی انجام داده است تا مسئولان آن قضیه را مورد بازخواست قرار دهد».

الجبیر روز شنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که "این عبارت خاص" را از بایدن در مورد مقصر دانستن ولیعهد در قتل خاشقجی نشنیده است.

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در مصاحبه دیگری گفت که بن سلمان به بایدن گفته است که عربستان سعودی برای جلوگیری از اشتباهاتی مانند قتل خاشقجی اقدام کرده است، اما ایالات متحده نیز مرتکب اشتباهاتی مانند عملکردش در عراق شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها