اعتراضات علیه حضور رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در رباط

اعتراضات علیه حضور رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در رباط
سه شنبه 28 تير 1401 - 09:41

فعالان مغربی با تجمع در برابر ساختمان پارلمان، به حضور آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در کشورشان اعتراض کردند.

العالم _ مغرب

پایگاه خبری العربی الجدید نوشت: ده‌ها فعال مغربی با تجمع در برابر ساختمان پارلمان در رباط پایتخت، به حضور آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی و هیئت همراه وی در کشورشان به شدت اعتراض کردند.

چنین دیداری در نوع خود، نخستین بار پس از برقراری روابط بین رباط و تل آویو در دسامبر سال 2020 محسوب می شود.

شرکت کنندگان مغربی در این تجمع اعتراضی که گروه موسوم به «اقدام ملی برای فلسطین» خواستار برپایی آن شده بود، علیه دیدار کوخاوی از کشورشان و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار دادند.

احمد ویحمان رئیس «دیدبان ضد عادی سازی مغرب»، دیدار رئیس ستاد ارتش صهیونیست را از مغرب، نامبارک توصیف کرد و گفت استقبال از کوخاوی جنایتکار و دیگر فرماندهان جنایتکار صهیونیست ضد خواست مردم مغرب و ضد منافع، تاریخ، مقدسات و شهدای مغرب است.

وی افزود: این جنایتکار که رباط میزبان او شده، کسی است که فقط چند ماه قبل چهار کودک مغربی را در غزه کشت و ما ضد او پرونده قضایی تشکیل دادیم و خواستار بازداشت و محاکمه او شدیم. این کودکان فرزندان دلال المغربی بودند که در بمباران غزه پس از شش ساعت با عبدالله، پسر سه ساله اش از زیر آوار بیرون کشیده شدند و دید که سه دختر و همسرش بر اثر بمباران صهیونیست ها تکه تکه شده اند.

دیدارهای رسمی آویو کوخاوی با مسئولان مغربی از روز سه شنبه آغاز می شود.

پیش بینی می شود همکاری امنیتی نظامی بین رباط و تل آویو در صدر گفتگوهای رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر با مسئولان مغربی باشد.

پربیننده ترین خبرها