هادی العامری خواستار بسته شدن فوری مرز عراق با ترکیه شد

هادی العامری خواستار بسته شدن فوری مرز عراق با ترکیه شد
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 09:41

رئیس ائتلاف الفتح عراق حمله ارتش ترکیه به منطقه کردستان را محکوم کرد و خواستار تعطیلی فوری مرز با ترکیه شد.

العالم - عراق

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای حمله ترکیه به منطقه کردستان عراق را به شدت محکوم کرد.

وی به دنبال حمله ترکیه به منطقه کردستان، خواستار تعطیلی فوری مرز عراق با ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری عراق، رئیس ائتلاف الفتح اعلام کرد: حمله هوایی ترکیه علیه غیرنظامیان به یکی از مراکز گردشگری در شهر «زاخو» که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شد و در میان قربانیان اجساد کودکانی نیز وجود دارد، را بشدت محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: این فاجعه نیز در ادامه تجاوزات مستمر ترکیه علیه عراق است؛چراکه ترکیه به تجاوزات خود علیه عراق از طریق حملات هوایی، توپخانه‌ای و یورش‌های زمینی ادامه می‌دهد.

العامری در ادامه افزود: در مقابل این جنایت ترکیه ما تنها به محکومیت بسنده نمی‌کنیم؛ بلکه برای حفظ کشور و جان ملت باید موضع ملی اتخاذ کنیم و ما از دولت می‌خواهیم که فورا مرزهای خود با ترکیه را ببندد و فعالیت شرکت‌های ترک در عراق را متوقف کند.

وی تاکید کرد: هر گونه سهل‌انگاری از سوی دولت عراق در اتخاذ اقدامات بازدارنده برای ممانعت از تجاوزات و حمایت ملت عراق در برابر این تعدی را همدستی و شراکت در این تجاوز تلقی کرده و تأکید می‌کنیم که هر کسی در این جنایت فجیع سکوت کرده یا آن را نادیده بگیرد و یا برای توجیه آن تلاش ‌کند، همدست متجاوزان قاتل است و مرتکب خیانتی علیه وطن و ملت خود می‌شود که نابخشودنی است.

چهارشنبه حمله توپخانه‌ای ترکیه به یک اقامتگاه توریستی در شهر زاخو در استان دهوک منجر به جان باختن 9 نفر و زخمی شدن 31 نفر دیگر شد.

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه با این گمان که عراق نمی‌تواند پاسخ دهد مگر -با عرض تأسف شدید- با بیانیه ضعیف وزارت خارجه، بر گستاخی خود افزوده است، بنابراین به عنوان گام اول من تنش از طریق موارد زیر پیشنهاد می‌کنم».

پربیننده ترین خبرها