شکایت از اردوغان به دستگاه قضایی عراق

شکایت از اردوغان به دستگاه قضایی عراق
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 14:07

پس از بیانیه شدیداللحن احزاب و مقامات عراقی علیه ترکیه، رسانه‌های عراقی خبر دادند که یک نماینده پارلمان این کشور از رئیس‌جمهور ترکیه به دادگاه شکایت کرده است.

العالم - عراق

منابع عراقی، امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند که یکی از نمایندگان پارلمان این کشور از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شکایت کرده است.

بنابر گزارش شبکه «السومریه»، دستگاه قضایی عراق شکایت از رئیس‌جمهور ترکیه را که وکیل «علی الطائی» به نمایندگی از «هادی السلامی» نماینده مستقل عراقی آن را ارائه کرده، پذیرفته است.

متن این شکایت از این قرار است: «در برابر دیده تمام جهان، نیروهای نظامی تحت فرمان متشاکی عنه (ترکیه) روز گذشته مصادف با ۲۰۲۲/۰۷/۲۰ علیه غیرنظامیان عراقی در استان دهوک و [شهر] زاخو کشتار به راه انداختند که این حمله موشکی منجر به شهادت تعدادی از شهروندان و جراحت ده‌ها کودک و اعضای خانواده آن‌ها شد؛ افرادی که به عنوان گردشگر در تپه‌های منطقه حضور داشتند. از جنابعالی تقاضا دارم اقدامات حقوقی لازم علیه متشاکی عنه را اتخاذ بفرمایید.»

منابع خبری عراق، عصر روز گذشته، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

مقامات و گروه‌های عراقی هر یک در واکنش به این حمله بیانیه شدیداللحنی صادر کردند و با نسبت دادن این حمله به ترکیه آن را به شدت محکوم کردند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق ضمن نسبت دادن این حمله به ترکیه، تأکید کرد: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

پربیننده ترین خبرها