آمریکا در مورد امکان جاسوسی نظامی تجهیزات «هوآوی» تحقیق می کند

آمریکا در مورد امکان جاسوسی نظامی تجهیزات «هوآوی» تحقیق می کند
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 17:23

خبرگزاری رویترز امروز در خبری اختصاصی نوشت که وزارت بازرگانی آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جدید مشغول تحقیق در مورد امکان انتقال اطلاعات حساس نظامی از طریق تجهیزات ساخت شرکت هوآوی به چین است.

العالم ـ آمریکا

رویترز امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع آگاه نوشت که دولت بایدن از بیم آنکه دکل های مخابراتی این کشور مجهز به تجهیزاتی باشند که قادر به انتقال اطلاعات حساس از پایگاه های نظامی و سیلوهای موشکی این کشور به چین باشند، در حال تحقیق از شرکت مخابراتی هوآوی است.

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که مسئولان آمریکایی بیم از آن دارند که تجهیزات مخابراتی ساخت هوآوی اطلاعات حساس در مورد تمرین های نظامی و وضعیت آمادگی پایگاه ها و نفرات مستقر در آنها را از به چین منتقل کنند.

به نوشته این خبرگزاری، این تحقیقات اندکی پس از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، به وسیله وزارت بازرگانی و بر مبنای فرمان اجرایی سال ۲۰۱۹ دونالد ترامپ انجام می شود که این وزارتخانه را از اختیار تحقیقات برخوردار ساخته است.

رویترز بر اساس اطلاعات مندرج در سندی ۱۰ صفحه ای نوشت که وزارت بازرگانی در آوریل ۲۰۲۱ (بهار ۱۴۰۰) مسئولان هوآوی را احضار کرد تا در مورد خط مشی این شرکت در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی همچون پیامک ها و داده های مکانی جمع آوری شده به وسیله تجهیزات این شرکت با طرف های خارجی اطلاعاتی کسب کند.

رویترز به نقل از هشت مقام فعلی و پیشین دولت آمریکا نوشت که تحقیقات از هوآوی نشاندهنده نگرانی های امنیتی از شرکتی است که پیشتر نیز هدف محدودیت های دولت آمریکا قرار گرفته بود.

در صورتیکه وزارت بازرگانی تشخیص دهد که هوآوی تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا به شمار می رود، می تواند فراتر از محدودیت های اعمال شده به وسیله کمیسیون فدرال مخابرات اقدام نموده و با توسل به اختیارات فراوانی که فرمان اجرایی سال ۲۰۱۹ ترامپ در اختیار آن قرار داده، تمامی مراودات آمریکا با هوآوی را ممنوع ساخته و از شرکت های مخابراتی آمریکایی ای که کماکان از تجهیزات ساخت هوآوی بهره برداری می کنند بخواهد تا سریعاً آنها را تعویض کرده یا با جریمه نقئدی یا سایر مجازات ها مواجه شوند.

پربیننده ترین خبرها