کاهش قیمت گاز در اروپا با از سرگیری صادرات روسیه

کاهش قیمت گاز در اروپا با از سرگیری صادرات روسیه
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 17:37

پس از پایان تعمیرات سالانه خط لوله نورد استریم ۱ و از سرگیری ارسال گاز روسیه به قاره سبز، قیمت گاز در اروپا کاهش پیدا کرد.

العالم ـ اروپا

شبکه خبری راشا تودی روز پنجشنبه گزارش داد که قیمت‌های گاز طبیعی در اروپا به دنبال از سرگیری ارسال گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۱، تا ۶.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

طبق داده‌های شرکت بورس کانتیننتال لندن، قیمت معامله‌های ماه اوت برای گاز طبیعی در شرکت تی‌تی‌اف هلند حدود ساعت ۱۰:۳۰ امروز پنجشنبه به ۱۴۵ یورو در هر مگاوات- ساعت رسید.

عرضه گاز روسیه به اروپا امروز ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) پس از یک دوره تعمیرات ده روزه در نورد استریم، مجدد از سرگرفته شد و طبق اعلام اپراتور این خط لوله، ارسال گاز به میزان ۴۰ درصد همچنان ادامه دارد.

گازپروم در ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) جریان گاز را جهت تعمیر و نگهداری سالانه به حالت تعلیق درآورد. پس از اینکه توربین کمپرسور خط لوله در بحبوحه تحریم‌ها در کانادا توقیف شد، عرضه گاز در ماه ژوئن ۶۰ درصد کاهش یافت. گازپروم اعلام کرد که به این قطعه برای بازیابی ظرفیت کامل نیاز دارد و اتاوا اجازه داد تا اوایل ماه ژوئیه قطعه به آلمان بازگردانده شود.

گازپروم روز چهارشنبه اعلام کرد که همچنان منتظر تحویل اسناد شرکت آلمانی زیمنس (مسئول تعمیر این توربین) به روسیه است. روز ۲۶ تیر رسانه‌های روسیه اعلام کرده بودند که در صورت نبود مشکل در تدارکات و گمرک، پنج تا هفت روز دیگر توربین به روسیه می رسد.

پربیننده ترین خبرها