جانسون با ۴۰۰ نظامی اوکراینی در انگلیس دیدار کرد

جانسون با ۴۰۰ نظامی اوکراینی در انگلیس دیدار کرد
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 11:53

نخست‌وزیر انگلیس که آخرین روزهای کاری خود را طی می‌کند، با حدود ۴۰۰ نظامی اوکراینی که در انگلیس برای نبرد با روسیه آموزش می‌بینند، دیدار کرد.

العالم - اروپا

در یک کلیپ ویدئویی که دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز 23 جولای (اول مرداد ماه) منتشر کرد، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با نظامیان اوکراینی که در انگلیس تحت آموزش قرار دارند، دیدار کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نخست‌وزیر انگلیس با 400 نظامی اوکراینی که تحت آموزش نیروهای انگلیسی قرار دارند تا با نظامیان روس در اوکراین مقابله کنند، دیدار کرد.

روزنامه گلوبال تایمز گزارش کرد که جانسون همچنین در هنگام ملاقات با ارتش اوکراین در «یورکشایر» در تمرین آموزشی آن‌ها نیز شرکت کرد.

بر اساس این گزارش، در این کلیپ ویدئویی جانسون در حالیکه جلیقه استتار بر تن دارد یک نارنجک ساختگی پرتاب می‌کند و نحوه استفاده از سلاح‌های مختلف به وی نشان داده می‌شود.

جانسون در این نوار ویدئویی می‌گوید: «من با حدود 400 نظامی اوکراینی که تحت آموزش نیروهای ما هستند و برای نبرد در اوکراین آماده می‌شوند، ملاقات کردم».

وی ادامه داد: «این بخشی از تعهد بزرگی است که ما برای آموزش نیروهای اوکراینی داده‌ایم. ما می‌خواهیم حدود 10 هزار تن از آن‌ها را ظرف چهار ماه آینده آموزش دهیم».

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که بریتانیا متعهد به ارائه کمک نظامی 2.74 میلیارد دلاری به اوکراین است که پس از ایالات متحده بیشترین کمک نظامی از کی‌یف است.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس تاحد زیادی تلاش کرده‌اند با عرضه انواع تسلیحات به اوکراین، روسیه را تضعیف کنند.

«جیمز هیپی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس اوایل امسال گفت که نظامیان اوکراینی به این کشور اعزام می‌شوند تا درباره نحوه کار با زره‌پوش‌هایی که انگلیس به کی‌یف می‌دهد آموزش یابند.

وی افزود که تعدادی از نظامیان اوکراینی به لندن می‌آیند تا درباره چگونگی کار کردن با خودروهای زرهی که انگلیس متعهد شده به اوکراین بدهد، آموزش ببینند.

از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و تمام تلاش خود را برای شعله‌ور تر کردن این جنگ به کار بسته است.

رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریعتر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد این در حالی است که لندن قدرتمندانه با هرگونه ایده برای امضای توافق صلح با روسیه به هر بهایی را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

گالری

فارس

پربیننده ترین خبرها