مشاهده اجرام عجیب در آسمان لبنان؛ ماجرا چیست؟!

يکشنبه 2 مرداد 1401 - 12:10

برخی فعالان شبکه های اجتماعی لبنان فیلمی از اشیاء عجیب نورانی در آسمان این کشور منتشر کردند.

العالم - لبنان

همزمان با انتشار این تصاویر و ویدئوها، شرکت "اسپیس ایکس" از پرتاب ماهواره با استفاده از موشک "فالکون 9" خبر داده است.

برخی شاهدان عینی شهر طرابلس واقع در شمال لبنان به اسکای نیوز عربی گفتند: گمانه زنی های زیادی در مورد ماهیت این جسم عجیب در شهر منتشر شد، برخی گفتند موجودات فضائی و برخی دیگر آن را ستاره دنباله دار یا شهاب سنگ تشخیص دادند.

یک کارشناس فناوری ارتباطات لبنان به اسکای نیوز عربی گفت: آنچه دیده شد قطار ماهواره ای "استارلینک" بوده، زیرا شرکت اسپیس ایکس توانسته 46 ماهواره با موشک "فالکون 9"به مدار زمین پرتاب کند.

برخی رسانه ها گزارش دادند که این اولین بار نیست که چنین اشیایی در منطقه دیده می شود، زیرا اواخر سال 2019 و در فواصل زمانی اکتبر تا دسامبر دیده شده بودند، که پیش از توضیح خبرگزاری ها و رصدخانه ها ، فکر کاربران شبکه های اجتماعی را به خود مشغول کرده بود .

پروژه استارلینک

شرکت اسپیس ایکس 23 مه 2019، دراولین گام در راستای پرتاب حدود 12000 ماهواره در طی چندین سال در مدارهای نزدیک به زمین، موشک "فالکون" را با محموله عظیم متشکل از 60 ماهواره کوچک پرتاب کرد.

هدف از این آزمایش، ارائه یک سرویس اینترنتی با کیفیت جدید بود که اتصال ماهواره‌ای به اینترنت را در طول هزاران کیلومتر در جهان و همچنین به مکان‌هایی که اغلب فاقد اینترنت بوده یا اینترنت ضعیفی دارند فراهم می‌کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها