آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا/ فرماندار اعلام وضعیت اضطراری کرد

آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا/ فرماندار اعلام وضعیت اضطراری کرد
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 12:45

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط ایالت کالیفرنیا همچنان ادامه دارد و تاکنون هزاران نفر تخلیه شدند و برق برخی از مناطق هم قطع شده است.

العالم - آمریکا

به گزارش سی‌ان‌ان، میلیون‌ها آمریکایی این روزها از گرمای شدید رنج می‌برند و آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های بلوط کالیفرنیا همچنان در حال پیشروی است و تلاش‌ها برای خاموش‌کردن آن تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

مقامات آتش‌نشانی ایالت کالیفرنیا اعلام کردند آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط در منطقه «ماریپوزا» در نزدیکی «پارک ملی یوسیمیتی» تاکنون نزدیک به ۱۲ هزار هکتار از مناطق جنگلی را سوزانده و ساکنان محلی را مجبور به خروج از منازل خود کرده است.

«گاوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا پس از گسترش آتش‌سوزی، روز شنبه برای منطقه ماریپوزا وضعیت اضطراری اعلام کرد و دستور داد ساکنان محلی تخلیه شوند. بنا بر اعلام «اداره جنگلداری و محافظت در برابر آتش کالیفرنیا» این آتش‌سوزی روز جمعه بعدازظهر در جنوب‌غربی پارک و در نزدیکی منطقه ماریپوزا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

«دنیل پترسون» سخنگوی «جنگل ملی سیِرا» هم اعلام کرد در مسیر حرکت آتش‌سوزی به سمت این جنگل، خودروها و منازل زیادی طعمه حریق شدند. بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان در حال تلاش برای خاموش‌کردن آتش هستند، اما با شرایط سختی مانند گرمای شدید، رطوبت کم، و پوشش گیاهی خشک روبرو هستند. دستور تخلیه بیش از ۶ هزار نفر از افراد محلی صادر شد.

به گفته پترسون از روز جمعه برق بیش از ۲۶۰۰ خانه و اماکن تجاری قطع شده و تاکنون وصل نشده است.

اداره جنگلداری و محافظت در برابر آتش کالیفرنیا هم درباره میزان خسارت تاکنونیِ این آتش‌سوزی اعلام کرده این آتش‌سوزی تاکنون ۱۰ خانه رو نابود کرده و به ۵ خانه دیگر آسیب جدی وارد کرده و ۲ هزار خانه دیگر نیز در معرض خطر جدی قرار دارند.

این سومین آتش‌سوزی در این منطقه ایالت کالیفرنیا در دو هفته گذشته است. در پی افزایش دما و آتش‌سوزی‌های مداوم، رئیس جمهور آمریکا، تغییرات آب‌وهوایی را «خطری آشکار و فوری برای مردم آمریکا و جهان» توصیف کرده و ۶۰ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا هم از رئیس‌جمهور این کشور خواسته‌اند که وضعیت اضطرار ملی آب‌وهوایی اعلام کند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها