رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شاه اردن دیدار کردند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شاه اردن دیدار کردند
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 19:21

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفری به امان پایتخت اردن با شاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - جهان اسلام

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کرد.

این دیدار در کاخ الحسینیه برگزار شد و شاه اردن بر ضرورت تحرکات مشترک اردنی-فلسطینی در سطوح مختلف و اتکا به فعالیت دیپلماتیک در منطقه پس از سفر اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و برگزاری اجلاس توسعه و امنیت جده، تأکید کرد.

شاه اردن همچنین اهمیت استمرار هماهنگی اردنی-فلسطینی به خصوص پیش از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر آینده و نیز تمایل اردن به تأکید بر محوریت مسئله فلسطین در جامعه جهانی را مورد تأکید قرار داد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم همچنین بر ایستادگی کامل اردن در کنار برادران فلسطینی برای دستیابی به حقوق عادلانه و مشروع خود و نیز تداوم تلاش‌ها برای حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی قدس تأکید کرد.

در این دیدار تحولات منطقه به خصوص انتخابات آتی رژیم موقت صهیونیستی و تأثیرات آن بر فرصت‌های ازسرگیری مذاکرات سازش بین فلسطینیان و این رژیم بررسی شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از تلاش‌های مستمر شاه اردن برای ایجاد افق سیاسی برای مسئله فلسطین و تمایل اردن به ضرورت مشارکت دادن تشکیلات خودگردان در پروژه‌های منطقه‌ای قدردانی کردند.

در این دیدار شماری از مقامات اردنی و فلسطینی از جمله «حسین الشیخ» دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و سرتیپ «ماجد فرج» مدیر دستگاه اطلاعات عمومی فلسطین حضور داشتند.

فارس

پربیننده ترین خبرها