شمارش معکوس برای تکمیل توافقنامه مرزی میان لبنان و اسرائیل

 شمارش معکوس برای تکمیل توافقنامه مرزی میان لبنان و اسرائیل
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 14:51

در شرایطی که تقریباً قطعی شده است پرونده دولت لبنان بدون دیدار رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مکلف به نتیجه نمی‌رسد، نگاه‌ها و توجهات به نبرد برای ریاست‌جمهوری در کشور معطوف شده است.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، در سایه حرف و حدیث‌ها درباره سفر قریب‌الوقوع "آموس هوخشتاین" مذاکره‌کننده آمریکایی به بیروت، شمارش معکوس برای تکمیل توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل آغاز شده است.

در همین راستا، روزنامه "الجمهوریه"، امروز- دوشنبه- گزارش داد که با توجه به تحولات جاری در کشور، نگاه‌ها از چینش دولت پیشبرد امور، که به "نجیب میقاتی" سپرده شده، منحرف شده است و دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر نیز جدول زمان‌بندی دیدارها و فعالیت‌های او را از قبل آماده کرده، اقدامی که تایید می‌کند که هیچ دیداری میان نخست‌وزیر و "میشل عون" رئیس‌جمهوری برای بررسی ترکیب کابینه انجام نمی‌شود.

یک منبع بلندپایه تأکید کرد تماس‌ها در این‌باره متوقف شده و هیچ گفت‌وگویی تلفنی در سطوح رسمی انجام نمی‌شود و به نظر می‌رسد این فرآیند، بعد از اتمام توافق ترسیم مرزها میان لبنان و اسرائیل از طریق سازمان ملل، دوباره از سربگیرد.

منبع مذکور با بیان اینکه شمارش معکوس برای نهایی شدن توافق ترسیم مرزها آغاز شده، تصریح کرد که سرلشکر "عباس ابراهیم" مدیرکل امنیت عمومی ​​در حال ادامه مذاکرات خود با عاموس هوخشتاین، میانجیر آمریکایی است که انتظار می رود به زودی به لبنان سفر کند تا پاسخ نهایی به درخواست لبنان برای دستیابی به حقوق کامل خود در چارچوب ترسیم مرزهای دریایی (خط 23 + میدان قانا + 475 کیلومتری جنوب همین خط) را بدهد.

پربیننده ترین خبرها