خطر گسترش صهیونیسم در کشورهای عربی منطقه

خطر گسترش صهیونیسم در کشورهای عربی منطقه
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 20:36

ناظران تاکید می کنند که رژیم صهیونیستی برای ایجاد ستون پنجم در کشورهای عربی تلاش می کند تا به وسیله آن سیاست خود را در از بین بردن امنیت و ثبات منطقه به پیش ببرد.

العالم _ امارات

«ایلی عبادی»، خاخام ارشد شورای موسوم به «شورای یهودیان امارات متحده عربی» در گفتگو با پایگاه اسرائیلی انگلیسی زبان «آی24نیوز» فاش ساخت که شمار یهودیان مقیم امارات از هنگام امضای توافق نامه عادی سازی روابط بین این کشور و اسرائیل در سال 2020، از 600 نفر فراتر رفته است.

این خاخام اسرائیلی افزود: «هنگامی که من در امارات اقامت کردم، شمار یهودیان مقیم این کشور کمتر از 200 نفر بود اما هم اکنون 600 نفر البته اگر بیشتر نباشد، در امارات اقامت دارند... ما در امارات بیش از پنج یا شش غذاخوری یهودی داریم و این علاوه بر چندین مکان مخصوص عبادت برای یهودیان در سراسر امارات است.»

طبق اعلام پایگاه «آی24نیوز»، ایلی عبادی ماه آوریل گذشته گفته بود که مذاکرات برای ایجاد نخستین محله یهودی نشین در یکی از کشورهای خلیج فارس در جریان است. این محله شامل چند دانشکده و چند سازمان برای هزاران یهودی است که امارات را برای اقامت خود برگزیده اند.

این در حالی است که ناظران معتقدند این خاخام ارشد صهیونیست شمار واقعی اسرائیلی های مقیم امارات را فاش نکرده است و شمار واقعی آنها چند برابر چیزی است که وی گفته است زیرا به گفته وی، طرح هایی برای ساخت محله ای یهودی نشین شامل چند دانشکده و چند سازمان با گنجایش هزاران یهودیِ خواستار اقامت در امارات در حال اجرا است.

سخن از اقامت هزاران اسرائیلی در امارات در مدتی که رکورد محسوب می شود، ما را متوجه هشداری می کند که احمد ویحمان رئیس دیدبان ضد عادی سازی در مغرب پیشتر داده بود.

وی در هشدار خود تاکید کرده بود که طرحی برای اقامت دو میلیون یهودی حتی با ملیت غیر مغربی، در مغرب در جریان است تا اسرائیل جدیدی در خاک مغرب ایجاد شود.

ویحمان در مصاحبه ای مطبوعاتی همچنین فاش کرده بود که نشست های هماهنگی با هدف «انتقال اسرائیل به مغرب» در حال آماده سازی است که از جمله این نشست ها، نشست موسوم به «گردهمایی الدار البیضا» است که به منظور یکپارچگی یهودیان مغرب و اسرائیل زیر نظر اندریه ازولای مشاور پادشاه مغرب ایجاد شده است.

به گفته ناظران، به نظر می رسد آن دسته از کشورهای عربی که به تازگی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده اند، این رژیم را یاری کرده اند تا این گونه ترویج کند که «صهیونیسم» همان «یهودیت» است.

این در حالی است که این دو کاملا با یکدیگر متفاوتند زیرا مقصود از یهودیت، پیروان دین الهی هستند در حالی که صهیونیست ها جز گروهی افراطی با ایدئولوژی نژادپرستانه نیستند و ایدئولوژی آنها بر آوارگی فلسطینیان از سرزمینشان و ایجاد رژیمی طایفه ای برای آنها در فلسطین اشغالی تاکید می کند.

کاملا واضح است که رژیم اشغالگر اسرائیل برای ایجاد ستون پنجم در کشورهای عربی که به تازگی سوار قطار عادی سازی شده اند، تلاش می کند تا از این ستون برای به پیش راندن سیاست کنونی در از بین بردن امنیت و ثبات کشورهای منطقه و ملت های آنها به نفع رژیم اسرائیل استفاده کند، هدفی که از طریق از بین بردن منافع دیگران قابل تحقق است.

پربیننده ترین خبرها