دلایل مسکو برای بستن آژانس یهود

دلایل مسکو برای بستن آژانس یهود
سه شنبه 4 مرداد 1401 - 12:42

"سمیر ایوب"  کارشناس مسائل روسیه، خاطرنشان کرد: اگر مسکو اسناد و مدارکی دال بر دخالت آژانس یهودی در امور داخلی روسیه و تلاش این سازمان برای مهاجرت بسیاری از مغزها و دانشمندان به  خارج از کشور را نداشت، این تصمیم را نمی گرفت.

العالم - اروپا

ایوب در گفت و گو با شبکه العالم در برنامه مع الحدث گفت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین که ناشی از موضع گیری رژیم صهیونیستی درحمایت از رژیم کیف و تایید تحریم های غرب بر روسیه بود توجیهی برای مسکو بود تا موضوع این آژانس را دوباره بررسی کند.

ایوب گفت: این آژانس مدت‌های زیادی و حتی در زمان اتحاد جماهیر شوروی در روسیه فعالیت می کرد، اما مخفیانه و دلیل آن این بود که بسیاری از متفکران، دانشمندان و نویسندگان روسی اصالتا یهودی، به بهانه فرار از ظلم و آزار کمونیستها از اتحاد جماهیر شوروی، به کشورهای غربی و آمریکا گریخته بودند و به تنهایی نمی توانستند این کار را انجام دهند مگر اینکه از حمایت داخلی برخوردار باشند.

ایوب تصریح کرد: آنچه مشکوک است این است که این آژانس آنطور که مدعی است فقط به یهودیان برای مهاجرت به فلسطین اشغالی کمک نکرده است، بلکه هدف اصلی آن ایجاد و یافتن زمینه داخلی مناسب برای تسهیل دخالت در امور داخلی و امکان تسلط برمنابع دولتی بود یعنی این سازمان به عنوان سازمان های حقوق بشری آنطور که ادعا می کنند کار نمی کرد، بلکه سازمان هایی شبیه به اختاپوس صهیونیستی و شاخه ای از سرویس های اطلاعاتی صهیونیستی بودند که در همه کشورهای جهان فعالیت می کنند.

وی افزود:این آژانس یهودی به یک عامل خارجی تبدیل شده بود و از خارج از روسیه پول دریافت می کرد به همه دشمنان روسیه علیه رهبری پوتین کمک می کرد، و آنها را تحریک می کرد. بنابراین وزارت دادگستری روسیه حق دارد علیه آن شکایت کند زیرا آن را بخشی از توطئه غرب و آمریکا علیه روسیه می داند.

پربیننده ترین خبرها