آمریکا نظامیان اوکراین را در آلمان درمان می‌کند

آمریکا نظامیان اوکراین را در آلمان درمان می‌کند
چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 14:56

پنتاگون موافقت رسمی خود را برای درمان نظامیان مجروح اوکراینی در بیمارستان وزارت دفاع آمریکا در آلمان اعلام کرد.

العالم - امریکا - اروپا

یک مقام آمریکایی از موافقت وزارت دفاع این کشور با درمان نظامیان مجروح ارتش اوکراین در جنگ با روسیه خبر داد.

منابع رسانه‌ای در آمریکا خبر دادند، وزارت دفاع آمریکا رسما موافقت خود را با طرحی که اواخر ماه ژوئن (ماه گذشته میلادی) درباره اوکراین ارائه شده بود، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا خبر داد که این وزارتخانه طرح پیشنهادی برای درمان نظامیان زخمی ارتش اوکراین در جنگ با روسیه در بیمارستان آمریکایی در آلمان را تصویب کرد.

موافقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با درمان نظامیان زخمی اوکراینی در شرایطی انجام شده که با گذشت نزدیک به پنج ماه از دستور ولادیمیر پوتین برای آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین»، درگیری‌ها ادامه دارد.

دولت اوکراین ماه گذشته میلادی (ماه ژوئن) رسما اعلام کرد که طی درگیری‌های ارتش این کشور با روسیه، به طور روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نظامی اوکراینی کشته می‌شوند.

مقام استنادی رویترز که نامی از او برده نشده است، ادعا کرد که تاکنون آمریکا هیچ نظامی اوکراینی را درمان نکرده بود و قرار نیست نظامیان آمریکایی برای خارج کردن نظامیان اوکراینی به منظور درمان آنها، وارد اوکراین شوند.

در ادامه گزارش این رسانه غربی آمده است: «مشخص نیست که آیا نظامیان اوکراینی در دیگر کشورها از قبیل لهستان در همسایگی اوکراین درمان شده باشند».

مقام دفاعی آمریکایی به رویترز خبر داد، اگر نیاز باشد نظامیان ارتش اوکراین در «مرکز پزشکی منطقه‌ای لانداستال» (Landstuhl Regional Medical Center) آلمان مورد درمان قرار می‌گیرند.

بنا بر گزارش رویترز، این بیمارستان در مجاورت پایگاه هوایی رامشتاین در جنوب غربی فرانکفورت، بزرگترین بیمارستان نظامی آمریکا در خارج از قاره ایالات متحده است.

این رسانه غربی افزود: ایالات متحده تا پیش از این نیروهای اوکراینی را در آلمان آموزش داده و بیش از 8 میلیارد دلار کمک امنیتی به دولت کی‌یف ارائه کرده است».

انتشار خبرها درباره درمان نظامیان اوکراینی در بیمارستان نظامی آمریکایی‌ها در آلمان در شرایطی انجام شده که حمایت‌های تسلیحاتی، اقتصادی و اطلاعاتی واشنگتن و متحدانش از اوکراین ادامه دارد و غربی‌ها همزمان به تشدید فشارها علیه روسیه ادامه می‌دهند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها