روسیه از انهدام یک کشتی و یک انبار موشک های هارپون اوکراین در اودسا خبر داد

روسیه از انهدام یک کشتی و یک انبار موشک های هارپون اوکراین در اودسا خبر داد
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 21:18

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک کشتی نیروهای مسلح اوکراین و یک انبار موشک های آمریکایی ضد کشتی هارپون را در منطقه اودسا اوکراین منهدم کرده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، ارتش روسیه در اودسا یک کشتی اوکراینی و یک انبار موشک های هارپون را با موشک های بسیار دقیق منهدم کرد. این خبر روز یکشنبه 24 ژوئیه توسط نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه، ژنرال ایگور کوناشنکوف اعلام شد.

به گفته وی، نیروهای مسلح روسیه موشک های دوربرد را با دقت بالا به سمت یک کارخانه تعمیراتی در اودسا هدف قرار دادند. حمله دقیق بود - در نتیجه کشتی نیروهای مسلح اوکراین در اسکله و انبار موشک های ضد کشتی هارپون که از ایالات متحده تامین می شد منهدم شد. همانطور که کوناشنکوف خاطرنشان کرد، ارتش روسیه همچنین تأسیسات تولید این شرکت را که برای تعمیر و نوسازی ساختار کشتی نیروهای دریایی اوکراین در نظر گرفته شده بود، از کار انداخت.

خاطرنشان می شود که ترکیه به دنبال توافقنامه صادرات غلات که روز جمعه (31 تیر ماه) با میانجیگری آنکارا و سازمان ملل بین روسیه و اوکراین به امضا رسید، بلافاصله پس از اعلام خبرهایی مبنی بر بمباران شهر بندری اودسا در اوکراین مبادرت به موضع گیری در این باره کرد. حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه عصر دیروز (شنبه اول مرداد) اعلام کرد که مسکو به آنکارا خبر داده که این کشور هیچ ارتباطی با بمباران شهر بندری اودسای اوکراین ندارد.

وی گفت که ترکیه از تاثیر بمباران شهر بندری اودسا بر توافقنامه صادرات غلات نگران است.

روز شنبه منابع خبری از حمله موشکی به بندر اودسا واقع در مجاورت دریای سیاه و دو زیرساخت‌ ترابری در این شهر خبر داده بودند.

فرماندهی جنوبی اوکراین بدون اشاره به خسارات یا کشته‌های این حمله اعلام کرد دو موشک به زیرساخت‌های بندر اودسا برخورد کرده و دفاع هوایی اوکراین دو موشک دیگر را سرنگون کرده است.

پربیننده ترین خبرها