به‌زودی همه‌پرسی برای الحاق منطقه خرسون به روسیه برگزار می شود

به‌زودی همه‌پرسی برای الحاق منطقه خرسون به روسیه برگزار می شود
پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 16:37

یکی از معاونان اداره نظامی-مدنی منطقه خرسون در اوکراین اعلام کرد که به زودی در این منطقه همه‌پرسی برای الحاق به روسیه برگزار می‌شود.

العالم_اروپا

یکی از معاونان اداره نظامی-مدنی منطقه «خرسون» اعلام کرد این منطقه آماده برگزاری همه‌پرسی است و این منطقه به زودی یک بخش تمام عیار از فدراسیون روسیه خواهد بود.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، «کریل استروموسوف» در یک پیام ویدئویی که در کانال ویدئویی خود قرار داده بود، گفت: «منطقه خرسون به زودی نئونازیسم را فراهموش خواهد کرد. ما برای یک همه‌پرسی آماده‌ می‌شویم. آن را برگزار خواهیم کرد. امیدوارم که در آینده نزدیک یک بخشی از قلمرو فدراسیون روسیه شویم».

اواسط ماه مارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که منطقه خرسون به طور کامل تحت کنترل نظامیان روسیه درآمده است و یک اداره نظامی-مدنی در این منطقه در اواسط آوریل تشکیل شد.

مقامات منطقه با برگزاری همه پرسی تمایل خود را برای پیوستن به روسیه نشان دادند اما هنوز درباره تاریخ آن تصمیمی نگرفته‌اند.

پیش از این استروموسوف به خبرگزاری تاس گفت که مقام‌های منطقه خرسون از ایده منطقه زاپروژیا برای برگزاری همه‌پرسی در همان روز حمایت کردند.

از طرف دیگر، وزارت دفاع بریتانیا گفته است که ارتش اوکراین ضدحملات را در شهر جنوبی خرسون که تحت کنترل روسیه است، افزایش داده است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: « نیروهای اوکراینی به احتمال زیاد یک پل در جنوب رودخانه لنگولتس ایجاد کرده اند که مرز شمالی خرسون تحت اشغال روسیه را تشکیل می دهد».

وزارت دفاع روسیه مدعی است که ارتش چهل و نهم روسیه در کرانه غربی رود دنیپرو مستقر شده‌اند و هم‌اکنون بسیار آسیب‌پذیر است و افزود که ارتباط خرسون عملاً با دیگر قلمروهای تحت اشغال روسیه قطع شده است.

از طرف دیگر، بامداد امروز، رسانه‌ها گزارش کردند که همزمان با پیشروی نیروهای روسی در عملیات نظامی ویژه در دونباس به سمت منطقه خِرسون، مقامات کی‌یف از سقوط دومین نیروگاه بزرگ اوکراین خبر می‌دهند.

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه گفت که روس‌ها کنترل تأسیسات حرارتی ووهلهیرسک با سوخت زغال‌سنگ در دونتسک را، که دومین نیروگاه بزرگ برق این کشور است، به دست گرفتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پودولیاک همچنین توضیح داد که روسیه در حال استقرار گسترده نیروهای زمینی خود به سمت خِرسون، ملیتوپل و زاپروژیا است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها