شکایت یک گروه حقوق بشری از بن سلمان در پاریس

شکایت یک گروه حقوق بشری از بن سلمان در پاریس
پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 19:25

یک گروه حقوق بشری همزمان با سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به پاریس، شکایتی را علیه وی در پاریس تنظیم کرده است.

العالم - عربستان

به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، یک گروه حقوق بشری اعلام کرد که این شکایت قانونی را به علت همدستی ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار آمریکایی- عربستانی طرح کرده است.

شخصیت‌های مخالف و گروه‌های حقوق بشری فرانسوی از تصمیم امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور برای دعوت از بن سلمان در کاخ الیزه به شدت انتقاد کردند.

سفر ولیعهد سعودی به پاریس دو هفته پس از گفتگوی وی در عربستان سعودی با جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده صورت می‌گیرد. غرب تمایل دارد تا روابط خود را با غول نفتی خلیج فارس بازتنظیم کند تا با افزایش نفوذ منطقه ای روسیه و چین مقابله کند.

درهمین حال «اگنس کالامار» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل درباره این ملاقات به خبرگزاری فرانسه گفت: من عمیقاً از این دیدار ناراحت هستم، چرا که این دیدار چه معنایی برای جهان و چه معنایی برای جمال (خاشقچی) و افرادی مانند او دارد، چراکه بن سلمان فردی است که هیچگونه مخالفتی را برنمی تابد.

فرانسه یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات ریاض است اما به دلیل بحران بشردوستانه در یمن که ائتلاف به رهبری سعودی از سال ۲۰۱۵ باعث و بانی آن بوده، با فشار فزاینده در اینباره مواجه شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها