وزیر دفاع انگلیس: احتمال تغییر دوباره تاکتیک روسیه در اوکراین هست

وزیر دفاع انگلیس: احتمال تغییر دوباره تاکتیک روسیه در اوکراین هست
جمعه 7 مرداد 1401 - 13:53

وزیر دفاع انگلیس با ادعای شکست خوردن طرح‌های روسیه در جنگ اوکراین، گفت احتمالا مقامات مسکو بار دیگر راهبرد و تاکتیک خود در عملیات دونباس را تغییر دهند.

العالم - اروپا

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس امروز (جمعه) گفت احتمال تغییر مجدد تاکتیک روسیه در جنگ اوکراین وجود دارد.

والاس در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» ادعا کرد: «روس‌ها هم‌اکنون در میدان در بسیاری از زمینه‌ها شکست خورده‌اند. طرح‌های الف و ب و ج پوتین شکست خورده و او ممکن است به دنبال طرح د باشد».

از سوی دیگر بخش اطلاعات ارتش انگلیس نیز در به‌روز رسانی جدیدی که درباره نبرد بین روسیه و اوکراین در منطقه دونباس منتشر کرد، مدعی شد که گروه شبه‌نظامی روسی «واگنر» نیز به جنگ وارد شده است.

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «از ماه مارس، شرکت نظامی خصوصی واگنر در شرق اوکراین با هماهنگی ارتش روسیه فعالیت می‌کند. به احتمال زیاد مسئولیت بخش‌های خاصی از خط مقدم، به شیوه‌ای مشابه با واحدهای ارتش عادی، به گروه واگنر اختصاص یافته است».

ارتش انگلیس ادامه داد: «این تغییر قابل توجهی نسبت به استخدام قبلی این گروه از سال ۲۰۱۵ است، زمانی که معمولاً مأموریت‌هایی متمایز از فعالیت نظامی منظم و آشکار روسیه در مقیاس بزرگ انجام می‌داد. این سطح جدید ادغام، سیاست دیرینه مقامات روسیه در انکار ارتباط بین گروه‌های خصوصی نظامی و دولت روسیه را بیشتر تضعیف می‌کند».

در پایان این گزارش آمده است: «نقش واگنر احتمالاً تغییر کرده است زیرا وزارت دفاع روسیه کمبود عمده‌ای از پیاده نظام رزمی دارد، با این حال بعید است که نیروهای واگنر برای ایجاد تفاوت قابل توجهی در مسیر جنگ کافی باشند».

ادعاهای مقامات انگلیسی در حالی است که روز پنجشنبه «میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین با اعلام خبر تسلط روس‌ها بر تأسیسات حرارتی شهر ووهلهیرسک در منطقه دونتسک، گفت روسیه در حال استقرار نیروهای خود به سمت خِرسون، ملیتوپل و زاپوروژیا است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها