سی ان ان از وقوع  انفجار در شهرهای اوکراین خبر داد

سی ان ان از وقوع  انفجار در شهرهای اوکراین خبر داد
پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 15:04

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: شب گذشته و بامداد امروز (پنجشنبه) انفجارهایی درچندین شهر اوکراین ازجمله در اطراف «کی یف» پایتخت اوکراین رخ داد.

العالم ـ اروپا

سی ان ان از مبدا «ایرپین » (Irpin) واقع در شمال اوکراین گزارش داد: شب گذشته و بامداد امروز (پنجشنبه) صدای چندین انفجار در اطراف کی یف پایتخت اوکراین شنیده شد.

این رسانه تصویری آمریکایی همچنین از وقوع انفجارهایی در شهرهای « چرنیهیف » (chernihiv) در شمال، « میکولائیف » (Mykolaiv) در جنوب و « خارکوف » واقع در شمال شرق اوکراین خبر داد.

سی ان ان در این گزارش، زیرنویس خبری خود درمورد وقوع انفجار درشهرهای اوکراین را با تصاویرحملات موشکی نیروهای اوکراینی به مواضع قوای روسیه ، تنظیم و پخش کرد.

سی ان ان تا لحظه مخابره این خبر به جزئیات، میزان خرابی و یا شمار قربانیان این انفجارها اشاره ای نکرد.

مسکو پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی از سوی غرب به اوکراین حمله برد، غرب به سرکردگی آمریکا نیز با ادامه سیاست توسعه ناتو به مرزهای غربی روسیه، اکنون هرگونه تلاش دیپلماتیک برای پایان دادن به این درگیری را کنار نهاده و تنها گزینه حمایت نظامی و ارسال جنگ افزارهایی که کارایی اندک و محدودی برای کی یف دارند، برگزیده و بدین طریق تلاش بر روشن نگاه داشتن این جنگ در شرق اروپا را دارند، امری که کارشناسان و تحلیلگران مسائل بین الملل نسبت به پیامدهای آن هشدار می دهند، حال ناتو در تلاش است تا فنلاند و سوئد را در این آشفتگی سیاسی و بحران، به عضویت این پیمان نظامی در مجاورت با مرزهای روسیه، در آورد.

سی ان ان رسانه جنگ افروز

کارشناس امور بین الملل، سی ان ان را بعنوان رسانه ای که تخصص در جنگ افروزی دارد، با توجه به کارنامه‌هایی همچون جنگ افغانستان، ۲۰۰۱ و جنگ عراق ۲۰۰۳میلادی است؛ می شناسند، که این بار توجه خود را بر درگیری در اوکراین متمرکز ساخته که حاضر نیست دراین زمینه نگاهی رسانه ای خود را به مساله صلح و آتش بس در این زمینه داشته باشد.

این رسانه آمریکایی پیش از وقوع این جنگ با اعزام خبرنگاران خود به مرزهای اوکراین و روسیه و مصاحبه با شهروندان اوکراینی درمورد تهدید جنگ از سوی روسیه، بر جرقه زدن این جنگ، نقش ایفا کرد.

سی ان ان نخستین گزارش جهت دار خود در نشان دادن سایه جنگ روسیه بر اوکراین را در ۱۳ بهمن ماه (حدود ۲۲ روز قبل از وقوع جنگ) توسط خبرنگار خود برای القا وضعیت جنگی در اوکراین پخش کرد.

«کلاریسا وارد» خبرنگار کارکشته جنگی سی ان ان در سوریه، افغانستان و منطقه خاورمیانه که بر زبان عربی مسلط است، این بار در هیبت یک خبرنگار جنگی در ۱۳ بهمن ماه از سنگرهای خاموش و یخ زده ، سرکشی کرد و گفت: این سنگرها متروک بوده و نظامیان اوکراینی که دراین مکان به سر می‌برند، هیچ باوری به وقوع جنگ با طرف روسی ندارند؛ درحالی که در آن سوی مرزها، روسیه با تجهیزات و قوای کامل مستقر شده است اما در این سمت، خبری از تجهیزات و ادوات سنگین دیده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، سی ان ان پس از این گزارش «ملیسا بل» (Melissa Bell) خبرنگار حوزه فرانسه خود را برای تهیه گزارش‌هایی جهت‌دار به مرزمشترک اوکراین با بلاروس و روسیه فرستاد.

وی با رفتن به منطقه چرنوبیل که اوکراین در آنجا یک رزمایش برگزار کرد به مخاطبان این رسانه گفت: چرنوبیل درمنطقه‌ای در اوکراین قرار گرفته که سه کشور روسیه، اوکراین و بلاروس پیشتر تحت حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی بودند اما اکنون و پس از گذشت سه دهه از فروپاشی شوروی، بلاروس به روسیه گرایش دارد و اوکراین در واهمه تجاوز نظامی از سوی روسیه به سر می‌برد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها