ترکیه یک پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» به اوکراین اهدا کرد

ترکیه یک پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» به اوکراین اهدا کرد
جمعه 7 مرداد 1401 - 13:45

شرکت صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد که در همبستگی با پویش مردم لهستان، یک پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» به اوکراین اهدا خواهد کرد.

العالم - ترکیه

شرکت ترکیه‌ای «بایکار» روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که در پی ایجاد کمپینی در لهستان برای جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت خرید پهپاد برای کی‌یف، تصمیم دارد تا یک پهپاد «بیرق‌دار تی‌بی۲» به اوکراین اهدا کند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، شرکت صنایع دفاعی ترکیه در نامه‌ای به «سلاوومیر سیراکوفسکی» روزنامه‌نگار لهستانی که ناظر کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی مردم این کشور است، از او درخواست کرد تا مبلغ جمع‌آوری‌شده در این پویش را در اختیار مؤسسات امدادی در اوکراین قرار دهد.

این شرکت ترکیه‌ای، ضمن تشکر از مردم لهستان برای حمایت از این کمپین و کمک به اوکراین، گفت: «ما پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ را به عنوان بخشی از کمپین شما در اختیار اوکراینی‌ها قرار خواهیم داد و به این ترتیب آن‌ها بهتر از میهن خود دفاع خواهند کرد. ما بر تخصیص کمک‌های مالی که شما برای کمک به اوکراین توسط سازمان‌های خیریه جمع‌آوری کرده‌اید نظارت خواهیم کرد».

پیش از این نیز رسانه‌های ترکیه گزار دادند که کشور لیتوانی شاهد سازماندهی یک کمپین مردمی با هدف خرید پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ برای اوکراین بوده و گفته شد که این کمپین، طی سه روز موفق به جمع‌آوری مبلغ شش میلیون یورو برای این کار شده است.

چند روز بعد خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که شرکت صنایع دفاعی این کشور (بایکار) در همبستگی با تلاش مردم لیتوانی برای کمک به اوکراین، یک فروند پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» را به صورت رایگان به این کشور تحویل داده است.

بعد از تحویل این پهپاد به کی‌یف، «آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در پیامی توئیتری از مردم لیتوانی و شرکت بایکار ترکیه تشکر کرده و ورود این پهپاد به تجهیزات کشورش را خوش‌آمد گفته بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها