مسکو: اوکراین با موشک‌های آمریکایی، زندان اسرای خود را بمباران کرد

مسکو: اوکراین با موشک‌های آمریکایی، زندان اسرای خود را بمباران کرد
جمعه 7 مرداد 1401 - 18:18

وزارت دفاع روسیه خبر داد که ارتش کی‌یف در اقدامی تحریک‌آمیز، با استفاده از سامانه‌های موشکی آمریکایی به زندان اسرای اوکراینی در دونتسک حمله کرده که باعث کشته‌شدن حداقل ۵۰ نفر شد.

العالم - اروپا

در ادامه اقدامات ارتش اوکراین برای مقصر نشان‌دادن نیروهای روس در ارتکاب به جنایات جنگی، این بار یک زندان اسرای اوکراینی در منطقه دونتسک موشک‌باران شد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد حمله هوایی به زندان دونتسک که در آن اسرای گردان افراطی و نئونازی «آزوف» نگهداری می‌شدند، توسط ارتش اوکراین انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در حمله اوکراین به بازداشتگاه واقع در شهر اُلِنیفکا در جمهوری دونتسک با استفاده از موشک‌های آمریکایی همیارس، ۵۳ اسیر جنگی اوکراینی کشته و ۷۵ نفر از آنها زخمی شدند».

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه ۸ نفر از کارکنان این زندان نیز دچار جراحاتی با شدت‌های متفاوت شدند، حمله به این تأسیسات را اقدام تحریک‌آمیز آشکار برای ارعاب مردم اوکراین علیه روسیه توصیف کرد.

این وزارتخانه همچنین افزود: «در حال حاضر تعداد زیادی از سربازان اوکراینی با آگاهی از نگرش انسان دوستانه طرف روسی نسبت به اسیران جنگی، داوطلبانه سلاح‌های خود را زمین می‌گذارند. این اقدام تحریک‌آمیز وحشتناک با هدف ارعاب سربازان اوکراینی و دلسرد کردن آنها از تسلیم شدن انجام شده است».

امروز همچنین «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل از برگزاری نشست دوباره شورای امنیت درباره اوکراین در روز جمعه به درخواست طرف‌های غربی خبر داده و هشدار داد که مسکو هم مسائلی را برای بیان کردن دارد.

پیش از این، «میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین با اعلام خبر تسلط روس‌ها بر تأسیسات حرارتی شهر ووهلهیرسک در منطقه دونتسک، گفت روسیه در حال استقرار نیروهای خود به سمت خِرسون، ملیتوپل و زاپوروژیا است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها