کشف تجهیزات جاسوسان آمریکایی در شمال بغداد

کشف تجهیزات جاسوسان آمریکایی در شمال بغداد
جمعه 7 مرداد 1401 - 17:03

یک شبکه عراقی تصاویری از تجهیزات جاسوسان آمریکایی در عراق را به تصویر کشید و اعلام کرد این ابزار در شمال بغداد کشف و ضبط شده است.

العالم - عراق

شبکه عراقی العهد روز جمعه تصاویری را از زمان سنج های جاسازی شده در یک موتورسیکلت متعلق به جاسوسان آمریکایی منتشر کرد.

به تازگی فیلمی در برخی رسانه های عراقی منتشر شده که نشان می دهد ماموران مسلح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با لباس شخصی در بغداد پایتخت عراق جولان می دهند. این امر باعث شده که کارشناسان و تحلیلگران عراقی درباره جاسوسی آمریکا علیه عراقی ها بویژه سازمان الحشد الشعبی(بسیج مردمی) هشدار دهند.

شبکه تلویزیونی «العهد» عراق با انتشار این فیلم در پایگاه خبری خود آورده است: "این فیلم نشان می دهد که خودرو حامل ماموران "سیا" به گودالی در منطقه «بزی» شهر «الطارمیه» واقع در شمال بغداد سقوط کرده است و این ماموران از خروج از خودرو خودداری می کنند.

این پایگاه افزود: نیروهای «عملیات بغداد» به سرعت خود را به محل رساندند تا از تشدید درگیری بین نیروهای دستگاه امنیت ملی با دستگاه اطلاعاتی عراق (که ماموران سیا را مشایعت می کردند) جلوگیری کنند.

برپایه این گزارش، صحنه های این فیلم نشان می دهد ماموران سازمان سیا که چهره خود را پوشانده اند پس از افشا شدن هویتشان تا زمانی که نیروهای دستگاه اطلاعات عراق خود را به محل نرسانده از خودرو پیاده نمی شوند تا اینکه تیم نجات آنها را نجات دهد.

منابع آگاه عراقی به العهد گفتند که ماموران سیا در پوشش لباس شخصی با چهار دستگاه خودرو پلاک عراقی در حال تردد بودند.

این منابع تصریح کردند که عناصر سیا با یک دستگاه خودرو سواری که پلاک عراقی داشته است، در حال تردد بودند و دستگاه اطلاعات عراق آنها را با سه خودروی پیکاپ مشایعت و اسکورت می کرد.

این منابع آگاه افزودند که تاکنون اطلاعاتی در باره ماموریت و اهداف ماموران سیا و نقشه آنها در بغداد منتشر و اعلام نشده است.

شبکه العهد اعلام کرد که این اطلاعات و اسناد، وجود ارتباط میان تجهیزات کشف شده در منطقه "طی" در شمال بغداد با حملات موشکی به منطقه سبز بغداد ثابت می کند.

کارشناسان اعلام کردند که شکی باقی نمی ماند که شلیک موشک به منطقه سبز بغداد با دستور CIA برای ایجاد هرج و مرج و نا امنی در عراق، نشان دادن ضعف دستگاه های امنیتی کشور و دادن وجهه قانونی به استمرار حضور خود در عراق انجام می شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها