نشست فوق‌العاده کابینه "لاپید" در سایه تهدیدهای حزب‌الله

نشست فوق‌العاده کابینه
شنبه 8 مرداد 1401 - 15:26

درپی تهدیدهای اخیر حزب الله لبنان و تاکید بر حق این کشور در بهره برداری از منابع نفتی و گازی خود در منطقه مورد مناقشه دریایی با فلسطین اشغالی، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی قرار است فردا یکشنبه جلسه‌ای فوق‌العاده را برای بررسی آخرین تحولات مرتبط با میدان گازی "کاریش" واقع در این منطقه برگزار کند.

العالم - لبنان

به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، اگرچه اکثریت مسئولان لبنان نمی‌دانند که «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در سفر هفته جاری خود به بیروت چه خواهند کرد، اما طرف‌های غیر رسمی در لبنان بر این باورند که کشورشان با توجه به تحولات و شرایط موجود، با تلاش میانجی آمریکایی با احتیاط تعامل خواهند کرد.

در این میان، بحث در مورد پرونده ترسیم مرزهای دریایی همچنان در رسانه‌ها و محافل سیاسی داخل رژیم صهیونیستی ادامه دارد، اما این نکته قابل توجه است که شبکه‌های عبری‌زبان عصر دیروز نشان دادند که «فشارها (پس از هشدارهای سید حسن نصرالله درباره میدان گازی کاریش) به درجه‌ای رسید که کابینه سیاسی و امنیتی رژیم اسرائیل تصمیم به برگزاری یک جلسه فوق العاده در روز یکشنبه برای بررسی اختلافات بر سر مرزهای دریایی گرفته است و اکنون این باور در محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی وجود دارد که یک فرصت منطقی و امکان واقعی برای دستیابی به راه‌حل وجود دارد».

از سوی دیگر، گزارش های رسانه‌ای حکایت از وجود «هراس» و نگرانی در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی در صورت اجرای تهدیدات حزب الله دارد. مقامات امنیتی رژیم نگران هستند که این تهدیدات «تنها به سکوهای گازی منحصر نشود و خطوط کشتی‌رانی را که ۹۹ درصد از واردات اسرائیل از این طریق انجام می‌گیرد، شامل شود و این نشان می‌دهد که دشمن سیگنال‌های عملیاتی دریافت کرده است، مبنی بر اینکه پاسخ مقاومت کل سیستم ناوبری و کشتی‌رانی در دریای مدیترانه را مختل خواهد کرد».

نگرانی در میان محافل امنیتی رژیم صهیونیستی پس از تهدیدها و هشدارهای اخیر دبیرکل حزب الله لبنان درباره میدان گازی کاریش افزایش یافته است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین که دوشنبه گذشته منتشر شد، اعلام کرد که مقاومت لبنان اجازه استخراج نفت و گاز رژیم صهیونیستی را نخواهد داد، حتی اگر این مسئله به جنگ منجر شود.

دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا همچنین در دیدار سالیانه عاشورایی با شماری از خطیبان و مرثیه سرایان بر این معادله تاکید کرد که اگر لبنان حق خود را نگیرد، رژیم صهیونیستی نخواهد توانست نفتی (از سراسر اراضی اشغالی فلسطین) استخراج کند.

به دنبال انتشار این پیام تهدید آمیز سید حسن نصرالله، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که نیروهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی برای ورود به جنگ آمادگی ندارند.

در همین ارتباط، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای زمینی ارتش آماده ورود به جنگ نیستند و برخی مسائل و مشکلات وجود دارد که مانع از ورود آنان به حمله زمینی به لبنان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چند روز پیش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به ضعف نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت که «نیروی هوایی اسرائیل در جنگ بعدی فلج خواهد شد».

پربیننده ترین خبرها