اعلام وضعیت «اضطراری فاجعه‌آمیز» شیوع آبله میمون در نیویورک

اعلام وضعیت «اضطراری فاجعه‌آمیز» شیوع آبله میمون در نیویورک
شنبه 8 مرداد 1401 - 15:35

فرماندار نیویورک در پی شیوع گسترده ویروس آبله میمون در این ایالت، وضعیت «اضطراری فاجعه‌آمیز» اعلام کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش ای.بی.سی نیوز، «کیتی هوچول» در رشته توییتی ضمن اعلام وضعیت اضطراری در ایالت نیویورک نوشت: از هر چهار آمریکایی مبتلا به آبله میمون یک نفر اهل نیویورک است.

وی تاکید کرد: اعلام وضعیت اضطراری در شرایط کنونی باعث شدت‌ گرفتن اقدامات برای مقابله با شیوع آبله میمون می‌شود.

فرماندار نیویورک با بیان اینکه تامین واکسن مورد نیاز، تسهیل روند انجام آزمایش‌های تشخیصی و اطلاع رسانی درباره چگونگی انتقال ویروس در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: این فرمان (وضعیت اضطراری)، امکان تسریع فرآیندهای اجرایی را فراهم می‌کند و به متخصصان درمانی اجازه برداشتن گام‌های فراتر در راستای واکسینه کردن تعداد بیشتری نیویورکی را می‌دهد.

به گزارش این رسانه آمریکایی،‌ هوچول تاکید کرد: یک نکته بسیار مهم، شناسایی دلیل شیوع نامتناسب این ویروس در گروه‌های پرخطر خواهد بود.

اشوین واسان، کمیسر بهداشت عمومی شهر نیویورک هفته گذشته با اشاره به اینکه آبله میمون مدت‌ها تنها در آفریقای مرکزی و غربی شیوع داشته، عنوان کرده بود که اکنون شیوع آن در اروپا و آمریکا بیشتر در میان مردانی بوده است که رفتارهای همجنس گرایانه دارند.

مقامات بهداشتی و شهرداری نیویورک نیز هفته گذشته اعلام کردند که برخی از بیماران مبتلا به آبله میمون به خاطر نام این بیماری از درمان و مراجعه به مراکز درمانی خودداری می کنند و از سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستند تا نام ویروس آبله میمون را تغییر دهد.

براساس آمار مرکز کنترل پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، نیویورک تاکنون بیشترین تعداد ابتلا به ویروس آبله میمون در این کشور را گزارش کرده‌ است.

اولین علائم این بیماری جدید شامل تب و خستگی است و چند روز بعد بثورات پوستی بروز می کند که می تواند به ضایعات پوستی دردناک و پر از چرک تبدیل شود. این بثورات ممکن است چند هفته طول بکشد و بعد بریزد.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون بیش از ۱۶ هزار مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در ۷۵ کشور در سال جاری ثبت شده است. همچنین تاکنون هیچ مورد فوتی از این بیماری در اروپا یا آمریکا گزارش نشده است.

پربیننده ترین خبرها