در گفتگو با العالم مطرح شد؛

تحلیلگر سیاسی: صدر باید احساس مسئولیت کند/ سهل انگاری دولت الکاظمی

شنبه 8 مرداد 1401 - 16:56

محقق و تحلیلگر سیاسی عراقی، تأکید کرد که نیروهایی مترصد اوضاع سیاسی هستند تا بین نیروهای سیاسی و مردم تفرقه ایجاد کنند.

العالم_عراق

واثق الجابری، در گفتگو با شبکه العالم، با اشاره به این نکته که این تظاهرات سیاسی است و خودجوش نیست یادآور شد: تظاهرات صورت گرفته غیرمستقیم برخاسته از اراده جریان صدر است که سعی در فشارآوردن بر نیروهای سیاسی دارد.

وی افزود: صدر مسئول فراخواندن مردم به خیابان است. با توجه به این که کنترل توده ها و نیروهای سیاسی بسیار دشوار است، مقتدی صدر باید ضمن احساس مسئولیت به خطرهای بزرگ پیشرو نیز توجه کند.

این تحلیلگر سیاسی اظهارداشت: مقتدی صدر می تواند تنها با یک توئیت به این تظاهرات پایان دهد.

در ادامه این کارشناس عراقی دولت الکاظمی را به سهل انگاری به عدم تامین امنیت، متهم کرد چراکه این تظاهرات مقدمه ای برای طولانی تر شدن دولتش است.

الجابری گفت: اگر پارلمان عراق تحت تأثیر تهدیدها قرار گیرد، رسیدن به ثبات سیاسی در عراق دشوار خواهد شد زیرا ممکن است تظاهرات از کنترل خارج شود.

جمعیت زیادی از هواداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی السودانی به عنوان نخست وزیر و تلاش برای جلوگیری از تشکیل جلسه پارلمان عراق به منظور انتخاب رئیس جمهور، تظاهرات کردند و به منطقه سبز در بغداد، پایتخت این کشور هجوم بردند.

خبرنگارالعالمدر بغداد خاطرنشان کرد اخبار حاکی از آن است که تظاهرات به این زودی متوقف نخواهد شد، زیرا معترضان به سمت میدان تحریر و پل الجمهوریه منتهی به منطقه سبز سرازیر شده و تجمع می کنند.

پربیننده ترین خبرها