چین در نزدیکی تایوان رزمایش نظامی برگزار کرد

چین در نزدیکی تایوان رزمایش نظامی برگزار کرد
يکشنبه 9 مرداد 1401 - 05:38

همزمان با گزارش‌ها درباره سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش چین نیز در واکنش به این اقدام رزمایش نظامی نزدیک این جزیره برگزار کرد.

العالم-آمریکا

داره دولتی امنیت دریایی منطقه پینگتان اعلام کرد ارتش چین از روز شنبه رزمایشی نظامی در استان فوجیان در جنوب شرقی این کشور در مجاورت تنگه تایوان برگزار کرده است.

این اداره هشدار داد که تمرینات نظامی با گلوله‌های جنگی از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب شنبه به وقت محلی اجرا شده و منطقه دریایی تعیین شده برای ورود همه شناورها بسته خواهد شد.

همزمان ارتش چین از روز جمعه در بخش غربی تنگه هاینان، که استان گوانگدونگ را از جزیره هاینان جدا می‌کند، و همچنین در نزدیکی جزیره‌ای واقع در جنوب این منطقه رزمایش‌هایی را برگزار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این رزمایش‌ها در آستانه نود و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش چین و همچنین سفر احتمالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برگزار می‌شود.

در اوایل ماه جاری میلادی، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که پلوسی قرار است در ماه آگوست به تایوان سفر کند که با واکنش تند پکن مواجه شد. وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که در صورت انجام‌شدن این سفر، پکن اقدامات قاطعی را برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود اتخاذ خواهد کرد و آمریکا مسئولیت کامل پیامدهای ناشی از این سفر را بر عهده خواهد داشت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها