الشرق الاوسط از پیشنهادهای جدید عربستان به انصارالله یمن در باره آتش بس خبرداد/ انصارالله خواستار توقف تجاوز و رفع کامل محاصره یمن شد

الشرق الاوسط از پیشنهادهای جدید عربستان به انصارالله یمن در باره آتش بس خبرداد/ انصارالله خواستار توقف تجاوز و رفع کامل محاصره یمن شد
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 19:40

در حالی که انصارالله یمن خواستار رفع کامل محاصره ظالمانه علیه ملت یمن است، روزنامه فرا منطقه ای الشرق الاوسط عربستان سعودی از پیشنهادهای جدید این کشور به انصارالله یمن برای ادامه آتش بس پرده برداشت.

العالم ـ عربستان سعودی

این روزنامه امروز ( دوشنبه ) همزمان با تحرکات بین المللی برای ادامه آتش بس بین یمن و نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان جزئیات جدیدی از بندهای آتش بس مورد انتظار را فاش کرد.

روزنامه فرا منطقه ای الشرق الاوسط عربستان سعودی به نقل از منابع ناشناس نوشت که بحث در حال حاضر حول محور پیشنهادات سازمان ملل برای توافقنامه آتش بس جدید است.

در حالی که رئیس شورای عالی سیاسی یمن خواستار توقف تجاوز و رفع کامل محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی شده است، روزنامه سعودی الشرق الاوسط از پیشنهاد ریاض درخصوص افزایش پروازها از فرودگاه بین المللی صنعا، ورود نفتکش های بیشتر به بنادر الحدیده و پرداخت حقوق ( دستمزد ) کارکنان دولت به عنوان بندهای جدید برای ادامه آتش بس به جای برداشتن محاصره کامل خبر داده است.

این روزنامه اضافه کرد که هیات عمانی با هدف متقاعد کردن جنبش انصارالله به صنعا سفر کرده است زیرا صنعا بر رفع کامل محاصره و پرداخت حقوق کارمندان دولت تاکید دارد.

آتش بس انجام شده بین عربستان سعودی و یمن فردا ( دوم آگوست ) پایان می یابد و با نزدیک شدن به ساعات پایانی این آتش بس تلاش های بی سابقه بین المللی، منطقه ای و آمریکا برای تمدید آن به مدت ۶ ماه دیگر در حال انجام است.

عمان ظرف چند روز اخیر با اعزام هیاتی به صنعا به تلاش های گسترده و مستمر خود جهت تمدید آتش بس میان یمن و ائتلاف سعودی که فردا سه شنبه پایان می پذیرد، شدت بخشیده است.

این هیات پس از ورود به صنعا یکشنبه شب با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کرد. المشاط در این دیدار خواستار توقف تجاوز و رفع کامل محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی شد و از تلاش‌های مثبت مسقط برای کاهش رنج‌های مردم یمن و نیز تلاش برای برقراری صلح تقدیر و تشکر کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین بر اهمیت برقراری صلحی عادلانه که حق حاکمیت و استقلال مردم این کشور را تضمین کند، تأکید کرد و گفت که برقراری آتش بس می‌بایست منجر به بهبود ملموس اوضاع اقتصادی و انسانی مردم یمن از جمله پرداخت حقوق همه کارکنان و بازنشستگان شود.

وی گفت که خواسته مردم یمن توقف تجاوز و رفع محاصره از کشور است و اجرای مفاد آتش بس از جمله رفع محاصره کلی از فرودگاه بین المللی صنعاء و بندر الحدیده و پرداخت حقوق کارکنان از محل درآمدهای نفت و گاز، فضای مثبتی برای صلح ایجاد خواهد کرد و نقش مهمی در کاهش رنج‌های مردم خواهد داشت.

به نوشته پایگاه العربی الجدید، تا کنون هیچ گونه موضع رسمی از سوی هیات عمانی اتخاذ نشده است اما به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، سفر این هیات تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و بدر البوسعیدی همتای عمانی اش طی تماس تلفنی شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک به ویژه مسائل مربوط به تلاش جهت ادامه آتش بس در یمن به منظور تقویت فرصت تحقق یافتن صلح و ثبات در یمن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها