در دیدار با هیاتی از عمان ؛

المشاط: مردم یمن خواستار توقف تجاوز و رفع محاصره هستند/ توسل ائتلاف سعودی به محاصره یمنی ها جنایت جنگی است

 المشاط: مردم یمن خواستار توقف تجاوز و رفع محاصره هستند/ توسل ائتلاف سعودی به محاصره یمنی ها جنایت جنگی است
دوشنبه 10 مرداد 1401 - 07:30

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه شب در دیدار با هیاتی از عمان خواستار توقف تجاوز و رفع کامل محاصره از این کشور توسط ائتلاف سعودی شد.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش المسیره، «مهدی المشاط» با هیاتی از سلطنت عمان دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به مساله یمن گفت وگو کرد.

وی از تلاش‌های مثبت عمان برای کاهش رنج‌های مردم یمن و نیز تلاش برای برقراری صلح تقدیر و تشکر کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین بر اهمیت برای برقراری صلحی عادلانه که حق حاکمیت و استقلال مردم این کشور را تضمین کند، تأکید کرد.

المشاط گفت که برقراری آتش بس می‌بایست منجر به بهبود ملموس اوضاع اقتصادی و انسانی مردم یمن از جمله پرداخت حقوق همه کارکنان و بازنشستگان شود.

وی گفت که خواسته مردم یمن توقف تجاوز و رفع محاصره از کشور است و اجرای مفاد آتش بس از جمله رفع محاصره کلی از فرودگاه بین المللی صنعاء و بندر الحدیده و پرداخت حقوق کارکنان از محل درآمدهای نفت و گاز، فضای مثبتی برای صلح ایجاد خواهد کرد و نقش مهمی در کاهش رنج‌های مردم خواهد داشت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین بر اهمیت انجام اقدام‌های اعتماد ساز و متناسب با روح صلح از سوی ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا تأکید کرد و گفت توسل آنها به محاصره که جنایتی جنگی و ضد بشری است کاملا با ملزومات صلح منافات دارد.

دیروز (یکشنبه/9 مرداد ماه) هیاتی از عمان به منظور گفت وگو و مشورت با مقام‌های دولت نجات ملی یمن در مورد تمدید آتش بس برقرار شده زیر نظر سازمان ملل وارد صنعا شد.

پربیننده ترین خبرها