ناامیدی تل آویو از پایان بی حاصل مذاکره با روسیه درباره «آژانس یهود»

ناامیدی تل آویو از پایان بی حاصل مذاکره با روسیه درباره «آژانس یهود»
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 14:04

رسانه های رژیم صهیونیستی در گزارش های امروز سه شنبه خود از پایان بی حاصل این دور مذاکرات هیات حقوقی این رژیم با مقامات روسیه برای جلوگیری از بسته شدن دفتر «آژانس یهود» در خاک روسیه ابراز ناامیدی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری عبری زبان «والا» به شکست مذاکرات دیروز دوشنبه هیات حقوقی اعزامی تل‌آویو به مسکو برای مذاکره به منظور جلوگیری از تعطیلی «آژانس یهود» در روسیه خبر داد و نوشت: پیشرفتی در این مذاکرات حاصل نشده است.

این رسانه صهیونیست در عین حال برای کمرنگ کردن بن بست ایجاد شده درباره پرونده تعطیلی آژانس یهود تصریح کرد: هیات اعزامی تل‌آویو این احساس را دارد که موضوع آژانس یهود فقط در سطوح دیپلماتیک قابل حل است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز درباره تلاش های دیپلماتیک تل‌آویو برای جلوگیری از تعطیلی آژانس یهود در روسیه نوشت: در شرایطی که مسکو به سمت تعطیلی آژانس یهود حرکت می کند، سفیر اسرائیل با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: در شرایطی که پرونده آژانس یهود در دادگستری روسیه باز است، گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات حقوقی در این باره پیشرفت چندانی نداشته است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» به دیدار «آلکساندر بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در دیروز دوشنبه اشاره کرد و افزود: دو طرف در شرایط وخامت روابط بین دو طرف، به دلیل اختلاف درباره ادامه فعالیت آژانس یهود، با یکدیگر دیدار کردند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار بین «بوگدانوف» و «بن‌زوی» را تایید کرده اما جزئیات این دیدار را منتشر نکرده است.

نخستین جلسه دادگاه روسیه برای تصمیم گیری درباره تعطیلی آژانس یهود در خاک این کشور پنجشنبه گذشته برگزار شد و تصمیم‌گیری در این باره به ۲۸ مرداد موکول شد.

به دنبال تشدید تنش در روابط مسکو و تل آویو پس از جنگ اوکراین، وزارت دادگستری روسیه هفته گذشته در دستوری خطاب به آژانس یهود که به صورت نامه به این آژانس ارسال شده، تمام فعالیت‌های آن را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در این رابطه نوشت که «دستور توقف فعالیت آژانس یهود در روسیه موجب شده است که بسیاری از یهودیان ساکن این کشور احساس کنند که در معرض تهدید و دستگیری هستند.»

بستن آژانس مهاجرت یهود در روسیه به معنای کاهش چشمگیر و حتی توقف مهاجرت صهیونیست‌ها از روسیه به اراضی اشغالی است.

فعالیت اصلی آژانس یهود در روسیه تسهیل مهاجرت صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی و اسکان آنها در فلسطین اشغالی است. این آژانس در ۳۰ سال گذشته در امر مهاجرت صهیونیست‌ها از روسیه به فلسطین اشغالی نقش داشته است.

پربیننده ترین خبرها