هیأتی صهیونیستی برای بررسی موضوع «آژانس یهود» به مسکو می‌رود

هیأتی صهیونیستی برای بررسی موضوع «آژانس یهود» به مسکو می‌رود
چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 21:44

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر یک هیأت این رژیم به مسکو برای بررسی موضوع «آژانس یهود» خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

یک هیأت صهیونیستی تصمیم دارد چهارشنبه شب (امشب) برای بررسی موضوع آژانس یهود «سخنوت» به مسکو سفر کند.

کابینه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنا به دستور «یائیر لاپید» نخست وزیر این رژیم و با هماهنگی مسئولان روسی، این هیأت امشب عازم مسکو می‌شود و قرار است نشست‌هایی را با مسئولان ویژه روسیه برگزار کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دمیتری بیسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر اعلام کرد که مسکو سوالاتی را درباره آژانس یهود «سخنوت» و پیروی کردن آن از قوانین روسیه دارد اما بهتر است که این موضوع سیاسی نشود و مسئله به روابط مسکو- تل‌آویو تعمیم داده نشود.

روابط رژیم صهیونیستی با روسیه، بعد از جنگ مسکو و کی‌یف رو به تیرگی گذاشت. موضع تل‌آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات کابینه در راستای حمایت از اوکراین، نارضایتی‌های مسکو را افزایش داد.

چند روز گذشته نیز وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در کشورشان را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان ‌می‌داد که این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است. دادگاه قرار است روز پنجشنبه این هفته جلسه مقدماتی را برای رسیدگی به این درخواست را برگزار کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها