آیا رژیم صهیونیستی می تواند مانع انحلال آژانس یهود در روسیه شود؟

آیا رژیم صهیونیستی می تواند مانع انحلال آژانس یهود در روسیه شود؟
پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 10:51

دفتر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود اینکه مسکو حاضر به اعطای ویزا به هیئت صهیونیستی نشده است، اعلام کرد که هیئتی از این رژیم را به‌ مسکو فرستاده است.

العالم - کشکول

عجله رژیم صهیونیستی به خاطر برگزاری جلسه پرسش و پاسخی است که امروز پنج شنبه 28 ژوییه به درخواست وزارت دادگستری روسیه برای انحلال "آژانس یهود" در این کشور برگزار می‌شود.

روشن است که رژیم صهیونیستی نگران آن است که هیئت این رژیم به موقع و قبل از برگزاری این جلسه برای دفاع از این دفتر، به مسکو نرسد. اتهام این آژانس، جاسوسی از شهروندان روس و تشویق آنها به مهاجرت به فلسطین اشغالی است و اینکه این دفتر، برای فرار مغزها از روسیه فعالیت می کند.

دستگاه قضایی روسیه از کشف تخلفاتی از سوی آژانس یهود در این کشور درباره نگهداری اطلاعات شهروندان این کشور در سرورهای خارج از روسیه خبر داده است؛ این اقدام طبق قانون 2014 روسیه جرم است.

با اینکه طبق برخی اطلاعات، اتهام دستگاه قضایی روسیه به "آژانس یهود"، به مدتها قبل بر می گردد، اما موضع گیری یاییر لاپید علیه روسیه در زمان حمله این کشور به اوکراین و جانبداری این رژیم از اوکراین، باعث تسریع روند اقدام وزارت دادگستری روسیه علیه آژانس یهود در این کشور شد.

نکته جالب توجه این است که لاپید به جای اصلاح لحن خود در برابر روسیه، سعی کرده است اختلاف درباره آژانس یهود را به بحران سیاسی تبدیل کند، به طوری که به نقل از او گفته اند " انحلال آژانس یهود در روسیه بر روابط اسرائیل و روسیه تأثیر بد می گذارد." همچنین به کارکنان وزارت خارجه این رژیم دستور داده است که بسته اقداماتی را علیه روسیه – در صورت بسته شدن آژانس یهود – آماده کنند.

افشای فهرستی از واکنش های احتمالی این رژیم در برابر این تصمیم احتمالی روسیه، از جمله فراخواندن سفیر رژیم اشغالگر از مسکو برای رایزنی، شدت بحران را دو چندان کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در همین ارتباط گفت: آنها فکر نمی کنند که فعالیت ها و مواضعشان طی ماه های اخیر، تأثیرات منفی بر روابط دو جانبه داشته است... تل آویو لحن غیر سازنده و غیر واقع بینانه ای دارد. و این موضوع برای ما عجیب است. سران اسرائیلی به خود اجازه می دهند مواضع خصمانه ای در قبال روسیه اتخاذ کنند.

شاید رژیم صهیونیستی بتواند هیئت خود را به مسکو بفرستد اما نمی تواند به آسانی مانع برگزاری جلسه مقدماتی امروز پنج شنبه برای انحلال آژانس یهود شود.

انگیزه روسیه از اقدام علیه آژانس یهود هر چه باشد، ماهیت واقعی این رژیم را نشان داد؛ رژیمی که حتی با کشوری مثل روسیه، با تحکم و قلدری صحبت می کند و علت این امر تصوری است که صهیونیسم جهانی در ذهن ملت های غربی فرو کرده است با این مضمون که این ملت‌ها به خاطر یک جنایت خیالی به دست هیتلر، به یهودیان بدهکارند و اجازه ندارند به هیچ یک از اقدامات آنها اعتراض کنند.

پربیننده ترین خبرها