پویش مردمی در حمایت از مقاومت مردم الجنین و بازداشت شیخ السعدی

پویش مردمی در حمایت از مقاومت مردم الجنین و بازداشت شیخ السعدی
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 15:36

هشتگ های (#جنین) و (#فلسطین) صبح امروز سه شنبه به دنبال شهادت یک جوان فلسطینی و دستگیری بسام السعدی، رهبر جهاد اسلامی، و تشدید درگیری ها علیه نیروهای اشغالگر اسرائیل در این منطقه، در فلسطین اشغالی، غزه و اردن ترند شد .

العالمداغ‌های مجازی

شهر جنین یکی از شهرهای اشغالی فلسطین و مرکز و بزرگترین شهر استان جنین است که در شمال کرانه باختری اشغالی واقع شده از شرق به دره اردن و از شمال به مرج بن عامر مشرف است.

علیرغم جمعیت کم این شهر (39 هزار نفر) در مقایسه با سایر شهرهای فلسطین، تاثیراقتصادی آن بسیار بیشتر از جمعیت آن است.

جنین در گذشته نام های متعددی داشته و نام این شهر در منابع و آثار مصریان باستان، بابلی ها و آشوریان ذکر شده است بر اساس اعلام باستانشناسان ،کنعانی ها این شهر را حدود سال 2450 پیش از میلاد بنا نهادند بنابراین از قدیمی ترین شهرهای قابل سکونت جهان است.

در گذشته آن را عین جانیم به معنای باغ ها می نامیدند، زیرا نام این شهر با مرج بن عامر که حاصلخیزترین زمین های فلسطین تاریخی به شمار می رود، مرتبط بوده است.

این شهر در پایان حکومت عثمانی شکوفا شد و اولین شورای شهرداری در سال 1886 تأسیس شد. زندگی در جنین به سرعت طی بیش از یک قرن با افزایش تعداد ساکنان توسعه یافت و جایگاه مهمی میان شهرهای بزرگ کرانه باختری به دست اورد.

شهر جنین از ابتدای مبارزات فلسطینی ها و اسرائیل جایگاه مهمی در مبارزات داشته است و به دلیل مجاورت با شهرهای داخلی و مشارکت شمار زیادی از ساکنان آن در اقدام مسلحانه علیه رژیم اشغالگر، به ویژه پس از انتفاضه دوم ، همچنان دغدغه رژیم صهیونیستی است .

یک جوان فلسطینی عصر دیروز در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و همچنین شیخ بسام السعدی رهبر جنبش جهاد اسلامی پس از هجوم به منزل وی بود.

وزارت بهداشت فلسطین از اعزام شهید (ضرار الكفرینی) به بیمارستان دولتی جنین خبر داد.

گفتنی است پس از هجوم نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی، درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه جنین رخ داد، این در حالی است که برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در سراسر اردوگاه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونستی در میان شلیک شدید گلوله به اردوگاه آوارگان جنین تجهیزاتی به این اردوگاه ارسال کرد، از سوی دیگر، گردان های القدس - تیپ جنین طی بیانیه ای از درگیری با نیروهای اشغالگر پس از هجوم به اروگاه خبر داد.

بدین ترتیب گردان های قدس در پاسخ به انجام وظیفه در مقابل تجاوزات خائنانه به شیخ بسام السعدی رهبر بزرگ این گردان ها و خانواده اش در جنین، آمادگی مجاهدین و واحدهای رزمی خود را اعلام کردند.

کاربران فضای مجازی نیز با زدن هشتک های مرتبط با حادثه جنین، اقدام اشغالگران را محکوم کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها