آشکار شدن چهره واقعی تروریست ها در شمال سوریه

آشکار شدن چهره واقعی تروریست ها در شمال سوریه
پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 - 20:16

ناظران معتقدند گروه های مسلح در شمال سوریه وبال گردن کشورهای حامی آنها شده اند و به همین علت این کشورها تلاش می کنند هر چه سریع تر از شر آنها خلاص شوند.

العالم - سوریه

هم زمان با بالا گرفتن تهدیدهای ترکیه، اختلافات بین گروه های مسلح در شمال سوریه تشدید شده است، اختلافاتی که معلول تفکرات افراطی و انگیزه های مالی این گروه ها است.

گروه موسوم به «ارتش ملی» مورد حمایت ارتش ترکیه از جمله این گروه ها است که در روزهای اخیر شاهد اختلافات شدید شده، اختلافاتی که تجزیه آن را در پی داشته است.

برخی این اختلافات را تشکیلاتی و برخی آن را معلول پایین بودن دستمزدها می دانند.

گروه جدید به نام «جبهه شامیه» متشکل از 250 فرد مسلح به علت همین اختلافات در شهر مارع در حومه شمالی حلب از ارتش ملی جدا شده و با تسلیحات سبک خود به گروه دیگری به نام «گردان المعتصم» پیوسته است.

منابع آگاه میدانی اعلام کردند غیر از مشکل پایین بودن حقوق که حدود 250 دلار در ماه است و مشکل دیر پرداخت شدن آن، علت دیگر این اختلافات و جدایی ها، احساس فراگیر ناامیدی افراد مسلح و شکست پی در پی آنان در میدان و بی اعتمادی به فرماندهانشان است.

چندی پیش نیز گروه موسوم به «سلطان سلیمان شاه» و گروه دیگری به نام «حمزه» که هر دو مورد حمایت ارتش ترکیه اند، از جنبش موسوم به «انقلابیون آزادی» جدا شدند، جنبشی که چند گروه مسلح را در حومه شمالی و شرقی حلب شامل می شود.

ناظران در همین حال تاکید می کنند جدا از همه مسائل یاد شده باید مسائل ایدئولوژیک بین گروه های مسلح و محاسبات کشورهای حامی آنها را نیز در نظر گرفت به ویژه با توجه به بازنگری این کشورها در حمایت از این گروه ها که متاثر از تحولات منطقه ای و بین المللی است.

با این حال منابع آگاه اعلام کردند در پی تشدید اختلافات بین گروه های مسلح، یک هیئت قطری اخیرا به شمال سوریه سفر و با برخی از گروه های مسلح دیدار و تلاش کرده است با دادن کمک مالی، از تجزیه یا فروپاشی برخی از گروه های مسلح از جمله «گردان سوم»، «احرار شام» و «جبهه شامیه» جلوگیری کند.

ناظران معتقدند گروه های مسلح در شمال سوریه وبال گردن کشورهای حامی آنها شده اند و به همین علت این کشورها تلاش می کنند هر چه سریع تر از شر آنها خلاص شوند و چه بسا اختلافات یاد شده کار خود این کشورها باشد.

پربیننده ترین خبرها