زلال قرآن (1175)؛

بهشت رضوان الهی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بهشت رضوان الهی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 - 22:33

العالم_زلال قرآن

آیات 69 تا 71 سوره مبارکه زخرف:
« الَّذِينَ آمَنُوا بِآيَاتِنَا وَكَانُوا مُسْلِمِينَ . ادْخُلُوا الْجَنَّةَ أَنْتُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ تُحْبَرُونَ . يُطَافُ عَلَيْهِمْ بِصِحَافٍ مِنْ ذَهَبٍ وَأَكْوَابٍ وَفِيهَا مَا تَشْتَهِيهِ الْأَنْفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْيُنُ وَأَنْتُمْ فِيهَا خَالِدُونَ . وَتِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتِي أُورِثْتُمُوهَا بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ . لَكُمْ فِيهَا فَاكِهَةٌ كَثِيرَةٌ مِنْهَا تَأْكُلُونَ»
ترجمه: (آنان که به آیات ما ایمان آوردند و تسلیم امر ما شدن. (به همه خطاب رسد که) شما با همسرانتان مسرور و شادمان دربهشت جاوید وارد شوید. و برآن مؤمنان کاسه‌های زرین و کوزه‌های بلورین (مملوّ ازانواع طعام لذیذ و شراب طهور) دور زنند و در آنجا هر چه نفوس را بر آن میل و اشتهاست و چشمها را شوق و لذت، مهیّا باشد و شما مؤمنان در آن بهشت جاویدان متنعّم خواهید بود. این همان بهشتی است که از اعمال (صالح) خود به ارث یافتید. برای شما در آنجا انواع میوه فراوان است که ازآن (هرچه خواهید) تناول کنید).
تصریح دارند که اگر انسان ها به پیروی ازرسول الله (ص)، به خدا ایمان آورده و در برابر اوامر الهی تسلیم گردند، خداوند رحمان هم به فضل و عنایت خاصه خود آنها را وارد بهشت رضوان خویش می فرماید تا بطور جاودان ازنعمت های بی کران الهی برخوردار باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها